Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Nov 2007

HDMI problem med spel

Hej!

Jag har ett problem som förbryllat mig ett tag nu..

Jag använder bärbar dator i form av en Toshiba Satellite P750-13D med följande relevanta spec:
- Intel® Core™ i7-2630QM-processor
- DDR3 RAM (1 333 MHz) 8,192 (4,096 + 4,096) MB
- NVIDIA® GeForce® GT 540M med CUDA™-teknik och NVIDIA® Optimus™-teknik med 2 048 MB reserverat DDR3 video-RAM
- Windows 7 x64 Home Premium SP1
ALLA drivrutiner är UPPDATERADE

Jag kör med FullHD projektor via HDMI och en förstärkare och har aldrig några som helst problem i vanliga fall..
Men så fort jag startar vissa spel så börjar det roliga.

Spelade Modern Warfare 3 för nån vecka sen och varje gång jag startar det så stänger den av HDMI kopplingen och jag får blå skärm på projektorduken men det funkar kanon på den inbyggda skärmen på datorn.. Det problemet gick dock att lösa då jag kunde köra skärmarna som extended och välja windowed mode på spelet sen dra över till duken och sen maximize, då fungerade det hur bra som helst..
samma problem fick jag på Ghost warrior sen men där kunde jag inte köra windowed så jag gav upp istället..

Nu har jag dock fått ett nostalgiskt tuppjuck och fick för mig att lira lite hederliga BF1942.. Kör jag duplicate på skärmarna så är det samma gamla visa och det blir blåskärm på duken, kör jag extended så får jag ljudet via förstärkaren iaf men spelet går på inbyggda skärmen och lyckas inte flytta över den och kör jag på HDMI enbart så startar inte ens spelet :S

Vad kan det vara för fel? Är det nån inställning som ligger och lurar nånstans?
X Plane till exempel funkar på båda..

Tacksam för alla tips och knep
/Elias

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011

har du en DVI kabel så testa med den då det tydligen kan va diverse olika problem med HDMI tydligen. DVI ska va bättre. testa med det:)

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com