Permalänk
Medlem

Vattenkylning

Hej har tänkt sätta ihop ett vattenkylningspaket, men behöver lite hjälp med val av delar. Jag har sett på ett cpu block: Swiftech apogee XT men dom andra delarna är lite svåra att få grepp om. Har sett lite på XSPC:s pump/tank men är lite osäker ifall den är bra.
Skall till en början bara kyla processorn men kommer senare också att utvidga och kyla grafikkortet.
Ge gärna förslag på bra pumpar, tankar och radiators:)
Min burk
CPU: intel core i7 2600k
GPU: asus gtx 580

Visa signatur

Fractal Design Define R6, Asus ROG Z-390-F, Intel Core i9-9900KF, Corsair H100I Platinum, Corsair Vengeance RGB PRO 32GB, Asus ROG Strix RTX 3080, Corsair RM850W, Samsung 2TB 990 Pro + Samsung 1TB 970 EVO PLUS

Permalänk
Medlem

kör på ett EK vattenkylningskitt, billiga o bra att börja med:) sålänge du inte har gott om stålar?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

stålar finns det nog:) vill gärna satsa på ett bra system. de som jag inte vet riktigt är om ett 360mm radiator passar i min haf x? har hört lite sånt eller att det inte skulle gå att ha en dvd läsare i ö den översta delen ifall man skulle ha en 360mm radiator, någon som vet något om detta?

Visa signatur

Fractal Design Define R6, Asus ROG Z-390-F, Intel Core i9-9900KF, Corsair H100I Platinum, Corsair Vengeance RGB PRO 32GB, Asus ROG Strix RTX 3080, Corsair RM850W, Samsung 2TB 990 Pro + Samsung 1TB 970 EVO PLUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benno95:

stålar finns det nog:) vill gärna satsa på ett bra system. de som jag inte vet riktigt är om ett 360mm radiator passar i min haf x? har hört lite sånt eller att det inte skulle gå att ha en dvd läsare i ö den översta delen ifall man skulle ha en 360mm radiator, någon som vet något om detta?

det är ju bara att mäta i dit chassi om den passar. ska du ha 360 radiator så är den ca 375 cm med anslutningarna o så. tror det kan bli lite trångt, kör på en 280 ist

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com