Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

fel på minnen?

har nyss fått hem min nya bärbara dator. första jag gjorde var att byta ut minnena till större minnen och lägga in en SSD.

Men har haft en jäkla massa problem efter det med en massa blåskärmar, felkoder när jag skulle installera diverse program och så vidare.

sedan satte jag in de gamla minnena och då startade inte skärmen överhuvudtaget, men datorn snurrade igång. bytte plats på de 2 minnena och då verkar allting fungera.

Kan det vara så att dom nya minnena är defekta, eller bör man göra något annat än att helt enkelt sätta in minnena i minnesmodulerna?

de nya minnena är av märket Corsair Vengeance ddr3, so-dimm 8GB

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Kört memtest på alla minnen nu. Ett i taget, 5minuter per minne.

Orginalminne 1: inga errors alls
Orginalminne 2: Skärmen startar inte

Nya minne(Corsair) 1: Inga fel påträffade.
Nya minne(Corsair) 2: 6 fel påträffade.

Vad återstår att göra nu?
Hjälp uppskattas!

ps. mitt användarnamn är bara trams, ber om ursäkt om nån känner sig otrygg utav det.

edit: körde nya minnet nr 1 lite längre igen, och har börjat få upp massa fel.
Låter ju helt otroligt att alla minnen skulle vara trasiga?

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB