Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Åt vilket håll ska fläkten sitta ?

Hej!

Ska sätt in 2st 120mm fläxtar i fronten på datorn men hur vet jag åt vilket håll dom ska sitta?
Jag har nu satt in dom men inte alls säker på om dom sitter åt rätt håll.

Tror inte dom blåser utåt iaf, känner inget om jag sätter handen vid fronten.
Chassit: Fractal Design R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2011

Tag en bit tråd sätt den framför fläkten då ser du om den suger in tråden eller den blåser iväg =P

Cpu: Intel i7 4770k @4.2 ghz. Gpu:Asus DCII Gtx 780 TiModerkort: MSI gaming 7-series
Minne: Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE Kylning: Corsair H100 Hydro Chassi Nått flashight dreamhack p12 chassi haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

1: annars kan man ju kolla på pilarna ...
2: fläktar brukar blåsa från den "öppna" sidan mot den där fläktmotorn "sitter fast"...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Feb 2010

Brukar finnas en pil som visar riktningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Sidan med "etiketten" ska vara mot chassit.

1090T | GA-MA770T-UD3P | GTX 960 | 8 GB DDR3 | 480 GB SSD
Asus Book T100HA-FU029T | x5-Z8500 | 4 GB DDR3 | 64 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av fizzdan:

1: annars kan man ju kolla på pilarna ...
2: fläktar brukar blåsa från den "öppna" sidan mot den där fläktmotorn "sitter fast"...

haha ja det kan man ju göra med tänkte inte på det =P

Cpu: Intel i7 4770k @4.2 ghz. Gpu:Asus DCII Gtx 780 TiModerkort: MSI gaming 7-series
Minne: Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE Kylning: Corsair H100 Hydro Chassi Nått flashight dreamhack p12 chassi haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

åt vilkey håll ska pilarna peka åt ? jag har nu vänt på fläktarna så pilen pekar mot/in i chassit