Vilken är "bäst" eller mest värd pengarna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Vilken är "bäst" eller mest värd pengarna

Hej, en kompis ska köpa en ny datorskärm och han vill inte lägga ut för mycket pengar så jag undrar vilken utav av dessa två skärmar som ni skulle rekommendera att köpa och säg gärna vad som skiljer dom åt. Båda kostar ca 1.5k.

BenQ G2450HM

eller

BenQ GL2440HM

Tack så mycket. Själv så har jag en Samsung SyncMaster S23A750D och jag är jävligt nöjd med den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

någon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2008

Snälla någon, bumpa inte en tråd för att ingen svarat på 1 timme.

Jag är ingen expert på skärmar men jag tror det är samma paneler och den enda egentliga skillnaden är att den ena är belyst med led och den andra inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Nvm

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2009

Skulle sagt att http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424#extra är ett bättre köp då jag har hört den nämnas många gånger och fått bra recensioner medans jag inte har hört talas om den andra skärmen.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Jag äger G2450HM, och är mycket nöjd med den. Förutom att den är ljus som solen innan man sänkt ljusstyrkan, och startar långsamt om den vart avstängd, så är jag mycket nöjd.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2011

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Niblie:

Specs är värdelöst att kolla på.