Nvidia Control panel / Windows 7 vägrar hitta TV ansluten via hdmi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Maj 2008

Nvidia Control panel / Windows 7 vägrar hitta TV ansluten via hdmi

Hejsan hejsan! Jag har ett Geforce gtx 570 phantom. I det första DVI uttaget har jag min datorskärm inkopplad.
Igårkväll ville jag och tanten glo på film från PC'n då kopplade jag in vår tv via HDMI uttaget i grafikkortet. Dessvärre blev det ingen film då datorn inte upptäcker att Teven är inkopplad via HDMI uttaget.

Det är liksom som att både Nvidia control panel och Windows 7 bildskärmsinställningar vill ha bildskärm #2 inkopplad via det andra DVI uttaget som finns i grafikkortet.

Hur skall jag få datorn att hitta Teven via HDMI uttaget? Kan jag ändra så att Windows 7 alltid letar efter bildskräm #2 automatiskt från HDMI uttaget istället?
Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2002

Är nog så att HDMI utgången delas med den DVI som du redan använder. Prova byt DVI uttag.

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Maj 2008

Det hjälpte inte, men tack ändå!
När jag går in i bildskärmsinställningar där jag sett att man kan hitta fler bildskärmar så hittar datorn inget när jag söker. Det går att tvinga fram genom att välja "försök att ansluta ändå på: VGA" vilket är mycket underligt då jag inte ens har några VGA utgångar i grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Antar att du har TVn på och inställd på rätt HDMI ingång?
I nVidia control panel finns möjligheten att "känna av" skärmar, har du provat det?
Tryck på någon av valen i "display"-fliken, sen på menyn högst upp trycker du Display -> Identify Displays.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av ToJa92:

Antar att du har TVn på och inställd på rätt HDMI ingång?
I nVidia control panel finns möjligheten att "känna av" skärmar, har du provat det?
Tryck på någon av valen i "display"-fliken, sen på menyn högst upp trycker du Display -> Identify Displays.

jajjemän teven är inställd på rätt hdmi utgång! Har provat det också men fungerar tyvärr ej heller..