Nvidia Control panel / Windows 7 vägrar hitta TV ansluten via hdmi

Permalänk
Medlem

Nvidia Control panel / Windows 7 vägrar hitta TV ansluten via hdmi

Hejsan hejsan! Jag har ett Geforce gtx 570 phantom. I det första DVI uttaget har jag min datorskärm inkopplad.
Igårkväll ville jag och tanten glo på film från PC'n då kopplade jag in vår tv via HDMI uttaget i grafikkortet. Dessvärre blev det ingen film då datorn inte upptäcker att Teven är inkopplad via HDMI uttaget.

Det är liksom som att både Nvidia control panel och Windows 7 bildskärmsinställningar vill ha bildskärm #2 inkopplad via det andra DVI uttaget som finns i grafikkortet.

Hur skall jag få datorn att hitta Teven via HDMI uttaget? Kan jag ändra så att Windows 7 alltid letar efter bildskräm #2 automatiskt från HDMI uttaget istället?
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Är nog så att HDMI utgången delas med den DVI som du redan använder. Prova byt DVI uttag.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Det hjälpte inte, men tack ändå!
När jag går in i bildskärmsinställningar där jag sett att man kan hitta fler bildskärmar så hittar datorn inget när jag söker. Det går att tvinga fram genom att välja "försök att ansluta ändå på: VGA" vilket är mycket underligt då jag inte ens har några VGA utgångar i grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Antar att du har TVn på och inställd på rätt HDMI ingång?
I nVidia control panel finns möjligheten att "känna av" skärmar, har du provat det?
Tryck på någon av valen i "display"-fliken, sen på menyn högst upp trycker du Display -> Identify Displays.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Antar att du har TVn på och inställd på rätt HDMI ingång?
I nVidia control panel finns möjligheten att "känna av" skärmar, har du provat det?
Tryck på någon av valen i "display"-fliken, sen på menyn högst upp trycker du Display -> Identify Displays.

jajjemän teven är inställd på rätt hdmi utgång! Har provat det också men fungerar tyvärr ej heller..