Kraftfullaste processorn på marknaden just nu för runt 1000 kr?

Permalänk

Kraftfullaste processorn på marknaden just nu för runt 1000 kr?

Som rubriken lyder så vill jag ha tips på kraftfullaste processorn på marknaden just nu för runt 1000 kr?

Permalänk
Medlem

För runt 1000kr så är detta en solklar vinnare:
http://cdon.se/hemelektronik/amd_phenom_ii_x4_960_black_editi...

Oslagbar när det kommer till prestanda för det priset och kan även låsas upp med lite tur till en 6kärnig, vilket ökar prisvärdheten enormt

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

För runt 1000kr så är detta en solklar vinnare:
http://cdon.se/hemelektronik/amd_phenom_ii_x4_960_black_editi...

Oslagbar när det kommer till prestanda för det priset och kan även låsas upp med lite tur till en 6kärnig, vilket ökar prisvärdheten enormt

Upplåst och/eller överklockad, så är jag benägen att hålla med dig. I originalklock, särskilt då oupplåst får den stryk av i3 2120 och Phenom II x4 965BE t.ex.
Vilken processor som sedan är att föredra beror sedan på användningsområde. Om applikationeran man använder sig av är dåliga på att utnyttja fler kärnor än två-tre så är i3 2120 kraftigare. Om applikationerna man använder är bra på att utnyttja fyra kärnor, så är Phenom II 965BE snabbare.

Men om man tar sig det lilla omaket att undersöka om det går att låsa upp fler kärnor och om man överklockar en 960T BE är den en mycket prisvärd processor.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Upplåst och/eller överklockad, så är jag benägen att hålla med dig. I originalklock, särskilt då oupplåst får den stryk av i3 2120 och Phenom II x4 965BE t.ex.
Vilken processor som sedan är att föredra beror sedan på användningsområde. Om applikationeran man använder sig av är dåliga på att utnyttja fler kärnor än två-tre så är i3 2120 kraftigare. Om applikationerna man använder är bra på att utnyttja fyra kärnor, så är Phenom II 965BE snabbare.

Men om man tar sig det lilla omaket att undersöka om det går att låsa upp fler kärnor och om man överklockar en 960T BE är den en mycket prisvärd processor.

Källa på det?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Avstängd

Hur många trådar måste du skapa om samma sak ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Legendarisk
Visa signatur

Abstractions all the way down.