Lacie demonstrerar Thunderbolt-ansluten lagringsenhet

Permalänk
Melding Plague

Lacie demonstrerar Thunderbolt-ansluten lagringsenhet

Intels höghastighetsanslutning Thunderbolt börjar sakta men säkert få upp farten även på tillbehörssidan. Tillverkaren Lacie ger en enkel demonstration på CES 2012.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Via USB kan man ju sätta diskar i raid .. Undrar jag om det går med thunderbolt .. skulle va intressant o se

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Intressant, undra hur detta allmänt kommer påverka NAS-produkter?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

Jag personligen tycker att byta från mekanisk-disk till SSD är det största uppgraderingen man kan göra i dagsläget. Folk är trötta på att vänta, tid är pengar. Nu handlar det bara om att kostnaderna ska komma ner så kan vi börja snacka...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

Slita?

Iaf för en vanlig konsument lär det vara svårt att slita död på en ssd i första taget.

även om du lyckas på 2-3 år så har det ju kommit ut så pass bättre och billigare diskar att du vill byta ändå

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

Kan inte annat än missförstå dig då artikeln handlar om Lacies kringutrusting och inte uppstartstid. TB erbjuder inte bara högre bandbred utan en rad andra funktoner också. Lacies externa hårddiskar riktar sig dessutom till yrkesfolk i första hand som vanligen jobbar i krävande program och med stora filer där ett snabbt arbetsflöde är motvikt till den negativa stress långsamma system bidrar med. Och varför ska man inte slita på SSDn? Den teoretiska livslängden skall ju överträffa den traditionella hårddisken (vilket kan gynna Lacie som haft vad jag uppfattar som stora problem med sina externa HDD).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

Är det inte en självklarhet att utvecklingen ska gå framåt? Med högre kvalité på bilder och video så tar det mer plats och om vi vill att det ska ta lika lång tid att överföra kommer vi behöva snabbare gränssnitt såklart.

Skadar det verkligen någon att det utvecklas snabbare diskar? Behöver vi verkligen 3-TB-diskar?

Det finns ingen anledning att oroa sig för slitage på SSD längre, cellerna håller jättebra i många år även vid kontinuerligt användande.

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på att någon billig och bra hårddisk-kasset dyker upp på dealextreme då!

Visa signatur

Imac 27" 2011, I7, 8GB, 6870M, ingen SSD. :'(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Intressant, undra hur detta allmänt kommer påverka NAS-produkter?

NAS jobbar på ett annat lager i OSI-modellen så jag misstänker inte alls. DAS däremot kan säkert utrustas med TB i stället för (i)SCSI eller FC.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

För videoredigering och främst online/ljussättning där man sitter med högupplöst material så är ju snabbare inteface desto bättre. Prutt på dyra fiberkort eller att ha diskarna internt, in med thunderbolt! Sen vet jag inte om SSD-biten håller, tror ett RAID10 av mekaniska diskar blir mer attraktivt.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

Du missar poängen, att starta OS skitsnabbt är inte så himla viktigt. Det som är viktigt är alla program som du sedan har installerad på C:
T ex firefox startar direkt du trycker på knappen. Alla program startar som om det brann i häcken på dem, det är underbart.

Men som andra skrivit så måste priserna ner, när man kan få 256GB för runt tusenlappen så kommer jag byta ut samtliga OS diskar i mina burkar hemma.

Permalänk
Medlem

Har de inte gjort det här en gång redan? Tillex när de släppte denna:
http://store.apple.com/us/product/H7561ZM/A?n=thunderbolt&fno...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad

Så du tror att när oset har startat upp så återgår disken till att vara slö? ALLT går snabbare, uppstartstid skiter jag fullständigt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

fasst... du är väl medveten om att med tiden så blir allting större också, tex för 10 år sedan, tror du att det fanns spel på ~30GB, elle filmer på ~40GB? om 10 år så kanske en film ligger på 100GB och ett spel på 70GB, vem vet?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Slita?

Iaf för en vanlig konsument lär det vara svårt att slita död på en ssd i första taget.

även om du lyckas på 2-3 år så har det ju kommit ut så pass bättre och billigare diskar att du vill byta ändå

JO, men man hör ju hela tiden i forumet att man ska flytta allt möjligt från SSD till en vanlig HDD (för att inte slita på disken). Sen om man gör det eller inte är upp till var och en.

Jag tycker SSD är för dyrt för att motivera ett köp, just idag (men om några år kommer det säkert sitta i många datorer).

Men till artikeln så menade jag att vanliga dödliga, inte kommer att ha nytta av detta (kanske om 5-6 år). Vist är det bra att redan nu vara förberedd.

Skrivet av metalbast:

Jag personligen tycker att byta från mekanisk-disk till SSD är det största uppgraderingen man kan göra i dagsläget. Folk är trötta på att vänta, tid är pengar. Nu handlar det bara om att kostnaderna ska komma ner så kan vi börja snacka...

Jag tycker SSD är för dyrt för att motivera ett köp. Jämför man hur länge datorn är på och hur lång tid att starta den, uppstarts tiden är väldigt liten om man räknar på det.

Jag kan hålla med dig när priset för en 250gb disk landar på 1k eller under.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Kan inte annat än missförstå dig då artikeln handlar om Lacies kringutrusting och inte uppstartstid. TB erbjuder inte bara högre bandbred utan en rad andra funktoner också. Lacies externa hårddiskar riktar sig dessutom till yrkesfolk i första hand som vanligen jobbar i krävande program och med stora filer där ett snabbt arbetsflöde är motvikt till den negativa stress långsamma system bidrar med. Och varför ska man inte slita på SSDn? Den teoretiska livslängden skall ju överträffa den traditionella hårddisken (vilket kan gynna Lacie som haft vad jag uppfattar som stora problem med sina externa HDD).

Jo, men jag tog att den har högre bandbred och i sin tur borde det påverka uppstarts tiden för ett os (det är ofta det som jämförs mellan HDD och SSD).

Sen skrev jag att det är en fördel om man har 5Gb+ stora filer att flytta runt.

Skrivet av Shimonu:

Är det inte en självklarhet att utvecklingen ska gå framåt? Med högre kvalité på bilder och video så tar det mer plats och om vi vill att det ska ta lika lång tid att överföra kommer vi behöva snabbare gränssnitt såklart.

Skadar det verkligen någon att det utvecklas snabbare diskar? Behöver vi verkligen 3-TB-diskar?

Det finns ingen anledning att oroa sig för slitage på SSD längre, cellerna håller jättebra i många år även vid kontinuerligt användande.

Jo, självklart:) Men man blir ju lite påverkad av alla paranoida i forumet. Att man inte ska skriva till SSD i onödan och att man flyttar vissa saker till en vanlig HDD (från t.ex os:et).

Men när diskarna går ner tillräckligt i pris kan det motivera ett köp.

Sen var detta tydligen inte till vanliga dödliga häller. Men på sikt kan det vara bra . Känns just nu som PCI-E 3 (inget som kommer användas till fullo på länge).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

För just externa diskar är det inte 10 gigabit man är ute efter med thunderbolt, de 10 watt som det också ska kunna mata ut borde kunna driva i princip alla diskar, och därmed kan man köra 7200 RPM'are utan extra strömsladd, vilket är förbannat osmidigt.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Är det inte en självklarhet att utvecklingen ska gå framåt? Med högre kvalité på bilder och video så tar det mer plats och om vi vill att det ska ta lika lång tid att överföra kommer vi behöva snabbare gränssnitt såklart.

Skadar det verkligen någon att det utvecklas snabbare diskar? Behöver vi verkligen 3-TB-diskar?

Det finns ingen anledning att oroa sig för slitage på SSD längre, cellerna håller jättebra i många år även vid kontinuerligt användande.

Ja vi behöver större, snabbare och strömsnålare diskar - mer data och det skall gå fort, gärna billigt och pålitligt också !

Permalänk
Medlem

Externa grafikkort till TB vore ballt. Så man kan lira lite mer krävande spel på sin laptop utan att ha ett monster till dator.

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

NAS jobbar på ett annat lager i OSI-modellen så jag misstänker inte alls. DAS däremot kan säkert utrustas med TB i stället för (i)SCSI eller FC.

Om DAS:en jag har skulle utrustas med högre överföringshastigheter skulle det nog ogillas av den nuvarande användaren...

badum-tisschh

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

JO, men man hör ju hela tiden i forumet att man ska flytta allt möjligt från SSD till en vanlig HDD (för att inte slita på disken). Sen om man gör det eller inte är upp till var och en.

Jag tycker SSD är för dyrt för att motivera ett köp, just idag (men om några år kommer det säkert sitta i många datorer).

Men till artikeln så menade jag att vanliga dödliga, inte kommer att ha nytta av detta (kanske om 5-6 år). Vist är det bra att redan nu vara förberedd.

Jag tycker SSD är för dyrt för att motivera ett köp. Jämför man hur länge datorn är på och hur lång tid att starta den, uppstarts tiden är väldigt liten om man räknar på det.

Jag kan hålla med dig när priset för en 250gb disk landar på 1k eller under.

Jo, men jag tog att den har högre bandbred och i sin tur borde det påverka uppstarts tiden för ett os (det är ofta det som jämförs mellan HDD och SSD).

Sen skrev jag att det är en fördel om man har 5Gb+ stora filer att flytta runt.

Jo, självklart:) Men man blir ju lite påverkad av alla paranoida i forumet. Att man inte ska skriva till SSD i onödan och att man flyttar vissa saker till en vanlig HDD (från t.ex os:et).

Men när diskarna går ner tillräckligt i pris kan det motivera ett köp.

Sen var detta tydligen inte till vanliga dödliga häller. Men på sikt kan det vara bra . Känns just nu som PCI-E 3 (inget som kommer användas till fullo på länge).

vaaaaaa? Virus scanning tar 2 minuter istället för 30, windows update installation går blixtsnabbt.. Allt som ligger på ssd disken laddar 10 ggr snabbare! Loading screens är ett minne blott för mig som wow spelare.. Ssd är lätt den skönaste uppgraderingen jag har gjort! Har i princip bara filmer på min gamla hdd nu och spotify cache

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Behövs verkligen snabbare diskar?

Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt).

Sen om man ofta flyta 5+Gb filer eller vill kunna utnyttja bredbandet maximalt kanske detta är rätt väg att gå (dock är det inte så smart att slita på SSD:n)

Lacie visar upp TB-anslutna lagringsdiskar, vad har det med SSD och uppstartstider att göra?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Inväntar trådlösa nätverkskort till thunderbolt. Tänk er 10w där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Teddis:

För videoredigering och främst online/ljussättning där man sitter med högupplöst material så är ju snabbare inteface desto bättre. Prutt på dyra fiberkort eller att ha diskarna internt, in med thunderbolt! Sen vet jag inte om SSD-biten håller, tror ett RAID10 av mekaniska diskar blir mer attraktivt.

Jo och jag skrev ju in också att det kan vara bra för dom som flyttar runt 5Gb+ stora filer eller har fiber.

Skrivet av gymmarn:

Du missar poängen, att starta OS skitsnabbt är inte så himla viktigt. Det som är viktigt är alla program som du sedan har installerad på C:
T ex firefox startar direkt du trycker på knappen. Alla program startar som om det brann i häcken på dem, det är underbart.

Men som andra skrivit så måste priserna ner, när man kan få 256GB för runt tusenlappen så kommer jag byta ut samtliga OS diskar i mina burkar hemma.

Var ju det jag menade:) när jag skrev "Jag menar att att starta os på 30 eller 3 sek, är inte något som gör så stor skillnad (missförstå mig rätt)."

Det jag också skrev vad jag tror det kan vara bra till.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

vaaaaaa? Virus scanning tar 2 minuter istället för 30, windows update installation går blixtsnabbt.. Allt som ligger på ssd disken laddar 10 ggr snabbare! Loading screens är ett minne blott för mig som wow spelare.. Ssd är lätt den skönaste uppgraderingen jag har gjort! Har i princip bara filmer på min gamla hdd nu och spotify cache

Skickades från m.sweclockers.com

Håller faktiskt med där. Även om det självklart märks i Windows så laddar spelen verkligen snabbare. Där jag märkt mest skillnad (hittils) är WoW (har många addons), MW3 och HL2:E1 där man lätt kan säga att det är halva laddningstiden från hur det var med den mekaniska disken.
Som Uvania säger behöver man självklart inte lägga filmer, Spotify, torrents osv på SSD utan kan ha det på den mekaniska. Windows, program & spel bör dock vara på SSDn. 120GB som kostar ca en tusing räcker redan en bra bit. Jag minns att jag köpte min första Corsair Force 60GB för 1700kr vilket kan tyckas mycket.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Uvania:

vaaaaaa? Virus scanning tar 2 minuter istället för 30, windows update installation går blixtsnabbt.. Allt som ligger på ssd disken laddar 10 ggr snabbare! Loading screens är ett minne blott för mig som wow spelare.. Ssd är lätt den skönaste uppgraderingen jag har gjort! Har i princip bara filmer på min gamla hdd nu och spotify cache

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men till vilket pris?

Jag har på datorn minst 12 timmar varken uppstartstid eller programs laddnings tider lär inte minska tiden så mycket.

Säger inte att det kan vara bra. Men då måste både pris och buggar gå ner. Vet att HDD har funnit sen urminnes tider, men tekniken måste mogna mer.

Skrivet av Hardware guy:

Lacie visar upp TB-anslutna lagringsdiskar, vad har det med SSD och uppstartstider att göra?

Missa den detaljen. Dock skrev jag att os laddningstider inte spelar någon roll (många i forumet är så himla intresserade av just det).

Men skrev också in att det finns fördelar med hög överföringshastighet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Intressant, undra hur detta allmänt kommer påverka NAS-produkter?

Att de kommer få USB3 och LightPeak uttag i chassina istälelt för usb2.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Auo:

Externa grafikkort till TB vore ballt. Så man kan lira lite mer krävande spel på sin laptop utan att ha ett monster till dator.

Håller med dig! I och med att man kan skicka vilken typ av data som helst över thunderbolt så skulle det optimala vara att alla laptops har en strömkontakt och sen en hög thunderboltportar. Då kan man koppla in ett biffigt grafikkort och en fet skärm.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Missa den detaljen. Dock skrev jag att os laddningstider inte spelar någon roll (många i forumet är så himla intresserade av just det).

Men skrev också in att det finns fördelar med hög överföringshastighet.

Men det är lagringsdisk det gäller. Jag förstår fortfarande inte hur du kom in på SSD och slitage och uppstartstider.
Du tror väl inte att det sitter en SSD i kabinettet?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Men det är lagringsdisk det gäller. Jag förstår fortfarande inte hur du kom in på SSD och slitage och uppstartstider.
Du tror väl inte att det sitter en SSD i kabinettet?

Missa att det var lagringsdiskar (trodde det var SSD för var väldigt hög hastighet för en HDD, jo vet att man kan koppla ihop flera diskar).

Edit jo det är SSD

Skrivet av Nyhet:

SSD-utrustade lagringsenheten Little Big Disk, inte helt oväntat med slående resultat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar