Permalänk
Medlem

Samsung UE46D5005 gör den jobbet?

Hej alla (y)!

Nu är det så att Media Markt har en drive på en TV, jo Samsung UE46D5005.
För att summera upp den lite snabbt, en 46 tum led TV, 1080p, 100hz osv. försäljningsmesigt ser den bra ut haha!
(För er som vill koll up den; http://www.pricerunner.se/pi/2-2710152/TV/Samsung-UE46D5005-produktinformation )

Då den endast skall användas av familjen för just TV-tittande, lite 360 spelande och någon film då o då. Gör den jobbet för sitt "billiga" pris på 5555 kr?
Läste en recension lite snabbt ( http://www.prylportalen.se/test/5-tv-apparater-i-stort-test-1.496477.html?page=4-Supertest-budget-TV-sida-4-Samsung-UE46D5005 ) och där har den fått ok kritik för priset, bilden är bra för sin prisgrupp fast den saknar app-tjänster, osv. Är det något man verkligen kommer sakna då jag bara i princip använder mig utav mitt 360 plus en usb-sticka för att visa upp filmer man har laddat ner (konvertat hehe...) o sedan dvd-spelaren i den? Det har fungerat ok för mig, men ni som är insätta i sådant, finns det smidigare sätt som man kan få med en TV för ytligare några tusen?

Den känns som en perfekt TV för min familjen och dess behov, men finns det något som man kanske bör veta innan man drar ut till länna imorgon o köper den på Media Markt?

*Vill bara tillsäga att den ska stå i ett vardagsrum, cirka fyra, fem meter från soffan. Fönsterna har bara persienner för att stänga ut ljus. Om någon undrade :3.

Tack i förhand, ni alla här på sweclockers är fan bäst, även ni som gör upp forumet. Awesome community is awesome (y)!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om den gör jobbet beror ju såklart på vilka krav du har men utifrån din kravspecifikation så, ja, tror den gör det.

Känner inte till just den modellen men Samsungs mellanklassare är ju ofta prisvärda.

Värt att kolla upp om du skall spela på den är hur input-lagget är på den, det är ju en 100Hz TV och det brukar ju ofta bidra till inputlag. (Detta gäller ju de flesta TV-apparater idag och är inte specifikt för den modellen).

Annars kan det vara värt att kolla upp Samsungs 5-serie som inte är LED-belyst (LE i början av beteckningen istället för UE). Brukar vara väldigt väldigt prisvärda

App-tjänster... Tja, vet inte riktigt vad man skall ha det till, jag menar även om man är teknikintresserad, kommer man kolla Facebook på TV då? De flesta har ju ändå dator, laptop och smartphone till sånt...