Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Problem med Upplösningen

hej, har ett jätteproblem. köpte en vga kabel som är kopplad från datorn till tv:n, fungerade med högsta upplösning tills jag testat kabeln i en annan dator, så när jag kopplade tillbaka kabeln till min nuvarande dator så kan jag inte ha högsta upplösning. datorn brukar även känna igen att den är kopplad till en Philips 42", men nu står de bara "Almän Icke PnP bildskärm" detta hände exakt efter att jag bytte tillbaka kabeln från en annan dator...

Har testat att installera om grafikkortets drivrutiner, och återställt vga kanalen på tv:n men ingenting funkar

vad ska jag göra :S

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Har du kollat inställningarna i drivrutinerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Youtube
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av YamahaDGX630:

hej, har ett jätteproblem. köpte en vga kabel som är kopplad från datorn till tv:n, fungerade med högsta upplösning tills jag testat kabeln i en annan dator, så när jag kopplade tillbaka kabeln till min nuvarande dator så kan jag inte ha högsta upplösning. datorn brukar även känna igen att den är kopplad till en Philips 42", men nu står de bara "Almän Icke PnP bildskärm" detta hände exakt efter att jag bytte tillbaka kabeln från en annan dator...

Har testat att installera om grafikkortets drivrutiner, och återställt vga kanalen på tv:n men ingenting funkar

vad ska jag göra :S

Smidigaste vore nog HDMI-kabel, om du har sådana kontakter på datorn och TVn...
Kan du hitta drivers till TVn annars, att lägga in i datorn?

Ryzen 1800x,32GB@2400MHz, RX470@1400/7400
Citroën C5 Break 2006 @140
Shirimasen