Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
台北市南港區
Registrerad
Aug 2008

Överklockningsguide, Socket 1155

Hallå på er alla,

Jag har plockat ihop en liten överklockningsguide för LGA 1155 och MSI-moderkort som jag tänkte att ni kanske är intresserade av. Guiden är till 100% på svenska och täcker grunderna samtidigt som den är tänkt att ge en fingervisning av ungefär hur högt du kan tänkas nå med en 2500K eller 2600K på lite bättre luftkylning.

Den ligger som PDF publikt för visning eller nedladdning på PDFCast, du når den genom att klicka på (den inte så lilla) bilden ovan. Mycket nöje!

För slö för att dricka whisky, nu säljer jag cykelkomponenter i kolfiber istället.

Life is like a box of chocolates. It doesn't last as long for fat people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Okt 2003

Kan någon lägga upp denna PDF på en lite mera nerladdningsvänlig sajt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2011

Lägg upp den på PB! haha men skojade bara, tyå mediafire

NZXT H440 White | i7 3770K | MSI MPower Z77 | Corsair Low profile 8GB | Crossfire 290 Tri-x w backplates<3 | Corsair HX1000 | Corsair GT SSD 120GB | Seagate 1TB 7200RPM | Eyefinity Qnix | Qpad MK-50 | Logtech G35 | Qpad 5k'
Hörnan med ovanstående:)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2011

+100000

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2011

Ni kan ju läsa filen online

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Nu får jag förmodligen en noob-stämpel i pannan, men är det radikalt annorlunda på ett Asrock-kort eller kan även jag ha nytta av guiden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
台北市南港區
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Fevolas:

Nu får jag förmodligen en noob-stämpel i pannan, men är det radikalt annorlunda på ett Asrock-kort eller kan även jag ha nytta av guiden?

Inte en dum fråga alls, det är samma princip. Saker tenderar att heta lite annorlunda bara.

Angående vart den ligger... Det får jag ta på mig. Det går att läsa guiden online där åtminstone, men nedladdningslösningen är inte den läckraste någonsin. Ska se om jag kan lösa något annat.

För slö för att dricka whisky, nu säljer jag cykelkomponenter i kolfiber istället.

Life is like a box of chocolates. It doesn't last as long for fat people.