Razer demonstrerar den bärbara värstingdatorn Blade

Permalänk
Melding Plague

Razer demonstrerar den bärbara värstingdatorn Blade

Gamingföretaget Razer gör intåg på andra områden än tangentbord och möss. Den bärbara speldatorn Blade ska ge gamers nya möjligheter med extra pekskärm och displayknappar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med nattnyheter
Grafikkortet verkar inte vara mycket att hänga i granen...

Permalänk
Avstängd

Ovanligt att det är dyrt, är väl riktat till amerikanerna.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Snygg! Ser ut som en svart MacBook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWalker:

Snygg! Ser ut som en svart MacBook.

Det var också min första tanke!

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Vit - Moderkort: ASUS P8P67 PRO - CPU: Intel® Core i7-2600K - Minnen: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 - Cpu kylare: Corsair H80 - Hårddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB - SSD: Crucial m4 SSD 2,5" 128GB - PSU: Cooler Master Silent Pro Gold 1000W - GPU: Radeon HD 6970 Crossfire.

Permalänk
Avstängd

vem spelar på en bärbar dator?

Permalänk
Medlem

Om den kommer med thunderbolt kanske ett externt grafikkort skulle kunna komma väl till pass. Annars var den grymt snygg även om funktion före design är nog min melodi (älskar Lenovos design som inte ändrat de senate 1000 åren )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dual core och mellanklass grafikkort, gör inte upp för priset men designen är unik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

vem spelar på en bärbar dator?

Finns många som spelar på en bärbar dator

Permalänk
Medlem

Bästa med designen är väl att pekplattan sitter till höger om tangentbordet. Jag ogillar verkligen den design, med plattan mitt framför och i vägen för tgbt, som blivit standard på bärbara datorer från de flesta tillverkare. För mig är det btydligen mer ergonomiskt att ha den där razer placerat den, så +1 för det.
Om man nu skall fortsätta att köra med pekplattor skulle det utopiska i min värld vara att man kunde välja att ha plattan till höger eller vänster (så man inte diskvalificerar alla vänsterhänta).

Permalänk
Medlem

Speldator, 23 000 kr och.....GT555?
Kanske inte :/

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Perrablerra:

Om den kommer med thunderbolt kanske ett externt grafikkort skulle kunna komma väl till pass. Annars var den grymt snygg även om funktion före design är nog min melodi (älskar Lenovos design som inte ändrat de senate 1000 åren )

Jaaa, alltså, jag hade kunnat gå med på 15k för en quadcore-prolle med övriga specs samma och om man hade kunnat koppla in ett externt grafikkort, som det är nu? Aldrig i livet, Macbooks har ju mer prestanda. D:

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

ojj, får man int värre MSI med g570M för under 20k

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Blev orolig på en gång när jag såg LoL på bilden i stället för tex bf3 eller crysis som brukar användas för att visa upp vad en dator klarar när det gäller spel... Luktar lite apple - satsar mycket mer på design än på prestanda, och lyckas inte med varken eller, och ändå är priset överdrivet högt...

Permalänk
Medlem

Trodde inte något mer företag skulle lyckas göra dyra datorer med skit dålig prestanda. Men grattis razer, ni har till och med slått apple på denna punkt.

Permalänk
Medlem

Varför är det inte typ 160gb/256gb SSD diskar i dessa dyra datorer?

Skulle aldrig ge 20+ för en dator med en RPM disk i sig..

Permalänk
Skrivet av joshoa:

ojj, får man int värre MSI med g570M för under 20k

Jo, man kan nog få en hel del bärbara med bättre prestanda än den, men å andra sidan har de inte en musplatta som dessutom fungerar som miniskärm och programmerbara knappar som du kan byta bild på. Det är det sistnämnda som drar upp priset på Razerdatorn. Personligen skulle jag hellre sett att de prioriterar grafikkrets och processor över bling, men det är jag det. För mig skulle det dugt bra med en vanlig pekplatta med samma placering (skall man lira använder man ju mus ändå).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Är dom seriösa eller? Vem i helvete köper en bärbar GAMING dator med ett 555m kort? Hur tänkte dom där?!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jo, man kan nog få en hel del bärbara med bättre prestanda än den, men å andra sidan har de inte en musplatta som dessutom fungerar som miniskärm och programmerbara knappar som du kan byta bild på. Det är det sistnämnda som drar upp priset på Razerdatorn. Personligen skulle jag hellre sett att de prioriterar grafikkrets och processor över bling, men det är jag det. För mig skulle det dugt bra med en vanlig pekplatta med samma placering (skall man lira använder man ju mus ändå).

Tror man t.o.m får en Alienware med 580M i SLI för under 23k

Permalänk
Medlem

går bra att köra cs 1.6 på då med andra ord.

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

Föga imponerande, min laptop som jag köpte för 12k för nästan två år sen är bättre än den. Den har ju pinsamt dåliga komponenter för dess pris.

Skrivet av zzcool:

vem spelar på en bärbar dator?

Jag gör det och det går riktigt bra också, ofta på höga inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jo, man kan nog få en hel del bärbara med bättre prestanda än den, men å andra sidan har de inte en musplatta som dessutom fungerar som miniskärm och programmerbara knappar som du kan byta bild på. Det är det sistnämnda som drar upp priset på Razerdatorn. Personligen skulle jag hellre sett att de prioriterar grafikkrets och processor över bling, men det är jag det. För mig skulle det dugt bra med en vanlig pekplatta med samma placering (skall man lira använder man ju mus ändå).

Det där är ju mest en gimmick. Finns väl ingen seriös gamer som klickar på ikoner på en liten pekskärm jämfört med att binda knapparna på tangentbordet.
Ikoner på en liten skärm tar alldeles för lång tid att klicka på.

Den datorn kan inte bli något annat än en flopp med det priset.

Permalänk

Tycker den där extra LCD grejjen är cool fast jösses så otroligt irrelevant.

Vem kollar någonsin in LCDmonitorn på sitt Logitech tangentbord? Och ha bilder på mina spells i WoW på macroknappar är någonting som jag inte bryr mig om eftersom efter 5 minuter så kjommer man ihåg vilka spells det var och tittar inte längre på bilderna.

Cool idé men jävligt ogenomtänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Tycker den där extra LCD grejjen är cool fast jösses så otroligt irrelevant.

Vem kollar någonsin in LCDmonitorn på sitt Logitech tangentbord? Och ha bilder på mina spells i WoW på macroknappar är någonting som jag inte bryr mig om eftersom efter 5 minuter så kjommer man ihåg vilka spells det var och tittar inte längre på bilderna.

Cool idé men jävligt ogenomtänkt.

Måste hålla med, förstår inte i vilket sammanhang man skulle ha nytta av en LCD skärm där.

Oerhört högt pris med någorlunda dåliga specifikationer för priset, men snygg design.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

finns nån bärbar dator som klarar läsk och kebabsås på tangentbordet? samt att tappas i golvet .. + matt skärm

Permalänk
Medlem

Herregud, skulle inte ens ge 10k för den med det grafikkortet...

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WrongTarget:

Jo, man kan nog få en hel del bärbara med bättre prestanda än den, men å andra sidan har de inte en musplatta som dessutom fungerar som miniskärm och programmerbara knappar som du kan byta bild på. Det är det sistnämnda som drar upp priset på Razerdatorn. Personligen skulle jag hellre sett att de prioriterar grafikkrets och processor över bling, men det är jag det. För mig skulle det dugt bra med en vanlig pekplatta med samma placering (skall man lira använder man ju mus ändå).

Men om dom säljer den som en gaming laptop så ska dom väl fokusera på grafik och cpu kraft primärt, man ska väl SPELA spelen inte leka med massa annat jox runt om.
Nä tappar mer och mer hopp om framtiden... Lika så alla fula moderkort som tillverkas med plastpistoler och magasin.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Hedersmedlem

Så de vill att man ska betala drygt 10000kr extra bara för pekskärmen och extraknapparna? Jisses, inte ens Art Lebedev är så dyra

Och som många redan påpekat så är den inte direkt en seriös gaminglaptop med ett GT555M men det är iaf lite bättre än GT540M de hade förra gången de visade upp den.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

23000 för de där? De måste ju skojja! ett GT555M och en dualcore i7, då finns det bättre på marknaden för mindre pengar.
Även om det är lite "roligt" med en pekplatta med inbyggd skärm så sitter allting fel, om man spelar så vill man ha mus till vilket gör att det blir för långt till extraknapparna. Så designen är ju ganska så dålig. Då var det väl bara utseendet kvar och det ska man inte betala så mycket pengar för imo.

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/1969424/asus-g53sx-s1139v

Där har vi en dator som inte bara är 12000 kronor billigare utan den är betydligt bättre också. i7 Quad-Core, 1080p skärm som på Razern, och GTX560M i stället. Razer bör gå tillbaka till ritningsbordet och börja om från början för det där är fan pinsamt. Då är inte Asus heller det billigaste märket men jag kan nog tänka mig att de kan ståta med bättre kvalité än Razer.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990