skillnaden av bildkvalite för film på dessa 2 tv-apparater?

Permalänk
Avstängd

skillnaden av bildkvalite för film på dessa 2 tv-apparater?

sitter fast här, vet inte vilken jag ska välja, står mellan dessa två, hoppas någon av er kan lite om tv-apparater.

Philips 58PFL9956T: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=964344

Panasonic Viera TX-P65VT30Y: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=854600

tvn ska vara för Filmtittande mest, HTPC med XBMC till tvn.
har ett par frågor, Philipsen har Dynamisk kontrast på: 10 000 000 : 1 mot Panasonics: 5 000 000 : 1
ju mer dynamisk kontrast desto bättre bildkvalite för film? kan ni förklara lite vad dynamisk kontrast är bra till?

Philips Frekvens (Sub-field): 1 200 Hz mot Panasonics: 600 Hz, Philipsen har högre även här.

ger Philips tvn bättre filmkvalite/känsla med sin högre dynamisk kontrast och frekvens?
vilken är bäst för HD film och 3D film tittande? Panasonicen sägs ha bäst bild utav alla tvs där ute just nu,
har Philipsen nära på en lika bra bildkvalite om inte bättre för HD och 3D Filmtittande?

kan ni kika lite på tvns egenskaper på prisjakt och säga vilken tv är bäst på vad?

Permalänk

Dynamisk kontrast och hertzvärden samt övriga specifikationer säger inte ett skit och är inget man ska bry sig om. Dynamisk kontrast ska vara avstängt eftersom det förstör bilden. Ta en titt i den här tråden: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=120499

Panasonic tvn lär vara betydligt bättre än Philips tvn. Philips är skräp och är inte i närheten av bildkvaliten som Panasonic, Lg och Sony har.

Permalänk
Medlem

Bildkvalite kan jag inte säga mycket om. Däremot så har Philips skärmen högre upplösning.

Dynamisk kontrast reglerar bakgrundsbelysningen. När tvn visar vitt är bakgrundsbelysningen på max. När bilden är mer svart är bakgrundsbelysningen minimal. Man får alltså bättre kontrast men det är väldigt jobbigt att titta på eftersom ljuset ändras hela tiden.

Visa signatur

i5 2500K | 12GB Corsair Vengence @ 1600Mhz | GTX 970 @ 1516Mhz / 7612Mhz

Permalänk
Avstängd

tackar, har läst tråden om dynamisk kontrast.
är även denna Philips topmodel skräp? nån mer som kan bekräfta det? är lite sugen på en sån bred variant,
men om det är skräp så e det bättre med en populärare Panasonic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asia2selva:

tackar, har läst tråden om dynamisk kontrast.
är även denna Philips topmodel skräp? nån mer som kan bekräfta det? är lite sugen på en sån bred variant,
men om det är skräp så e det bättre med en populärare Panasonic.

Tänk på att när du tittar på vanlig TV på Philipsen så kommer du alltid att ha svarta kanter på sidorna.

Panasonicen är en bättre TV. Toppbetyg överallt sedan den kom och referens hos de flesta hifi-tidningar/-sajter.

Permalänk
Medlem

Panasonicen är väl den bästa TV-apparaten som finns för konsumenter just nu om jag inte har fel för mig?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Panasonicen är väl den bästa TV-apparaten som finns för konsumenter just nu om jag inte har fel för mig?

Den lär vara ruskigt bra ja, men har inte sett den själv.

Philips har jag inte haft många roliga bekantskaper med. ^^