Video: Razer Project Fiona och Lenovo Ideapad K2110

Permalänk
Melding Plague

Video: Razer Project Fiona och Lenovo Ideapad K2110

Intels monter bjuder på många produktnyheter. Två av dessa är Razers kombinerade surfplatta och spelkonsol samt en Medfield-baserad padda från Lenovo med Android 4.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Razer ser inte najs ut

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på om Fiona kör med Intel HD 4000? De har ju inte nämnt något annat, och med tanke på att den sitter i Intels monter så...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Börjar fundera på om Fiona kör med Intel HD 4000? De har ju inte nämnt något annat, och med tanke på att den sitter i Intels monter så...

Misstänker också det. Blir nog en fail på den. Skulle hellre sett att de klämmer in en Liano i den.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Ser tråkiga ut.:O

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Finns det inget annat än surfplattor, ultrabooks och "bilförsäljare" på den där mässan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nifrit:

Finns det inget annat än surfplattor, ultrabooks och "bilförsäljare" på den där mässan?

Tyvärr verkar det så.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nifrit:

Finns det inget annat än surfplattor, ultrabooks och "bilförsäljare" på den där mässan?

Har sett en del partnertillverkare som visar upp moderkort AMD visar även upp lite Trinity!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Razer ser inte najs ut

Den hade varit nice om kontrollerna var avtagbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Den hade varit nice om kontrollerna var avtagbara.

Tack att det finns fler som påpekar detta än bara jag. Håller verkligen med.

Tråkigt att platta nr2 i videon hackar när man är inne i en browser men inte när man gör något grafiskt krävande..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Tack att det finns fler som påpekar detta än bara jag. Håller verkligen med.

Tråkigt att platta nr2 i videon hackar när man är inne i en browser men inte när man gör något grafiskt krävande..

Ja fast jag är inte lika av platta 2. Jag vill ha en platta som presterar som en laptop och som man kan installera windows program/spel på.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det pratas way för mycket om plattor nu

Och den intel baserade laggar mer nä en 2 år gammal mobil, men som Emil sa har de lite tid på sig att fixa det. Enligt mig lär ju inte en medveten människa köpa en platta i detta skicket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Avstängd

laggar

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nifrit:

Finns det inget annat än surfplattor, ultrabooks och "bilförsäljare" på den där mässan?

Finns hur mycket skit på CES, men det mesta som finns på CES är Surfplattor, Ultrabooks, Smartphones, HemmaBio prylare finns det i 1000 tals.
Tror det finns drygt 20000 olika produkter på CES 2012. Sweclockers skulle nog behöva 1 månad på sig att gå igenom allt på 2 personer.

Läst en liten rolig grej att Apple har drygt 200 Anställda på CES för att spionera på andra företag. Ultrabooks hum hum.
Tror de känner sig lite hotade,

Permalänk
Medlem

Epic failz. Redan att inte låta folk ta på produkterna säger till mig att det är och kommer förbli.... riktigt risigt i bästa fall. Men allt talar för att det blir en "sony" av det hela. Alltså företagandets-baserande stofili. Sony precis som intel, har alltid försökt, likt amerika, att stå still i en period där dom själva var dominerande.

Att nu intel vill slå på stora trumman och förespråka x86-baserade prylar är lika 2012 som MC68020. Att gå på ARM eller varför inte något annat valfritt alternativ som åtminstone är baserat på något som är nyare och mer innovativt och frammåtblickande. x86, som man kan skämtsamt säga passerat sitt "bäst före"-datum redan, 1986

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med. Är så jävla less på dessa surfplattor.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

fan de laggade ju kuken. Hur svårt ska de va att komma upp i samma flyt som iOS? Uppenbarligen för svårt iaf, tyvärr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nifrit:

Finns det inget annat än surfplattor, ultrabooks och "bilförsäljare" på den där mässan?

Det är ju reklam, som alla här vet så är segmentet som vi trivs i inte det segmentet där det finns pengar. Pengar finns det i skiten 90% köper på elgiganten, största delen av mässan består därför av detta.

Billigt att tillverka, kass prestanda, cool reklam med 3gb VRAM på ett G210 är det som det tjänas kosing på.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Avstängd

Nice spelplatta, men kanske behöver mer kraft

Permalänk

vet att det igentligen är olagligt men fan va najs att köra emulatorspel på den ^^

edit*
razer fiona menar jag då förstås.

Permalänk
Skrivet av Mollemannen:

vet att det igentligen är olagligt men fan va najs att köra emulatorspel på den ^^

edit*
razer fiona menar jag då förstås.

Hur är det olagligt?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de satsar på detta projektet. Totalt värdelöst. Den är för stor för att kunna ta med sig och när man är hemma kan man lika gärna sitta vid en vanlig pc om man ska lira.

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Hur är det olagligt?

hur det är olagligt att piratkopiera spel? nej du det vet jag inte men gissar att antipiratbyrån finns av en anledning

Permalänk
Medlem

Är inte olagligt å emulera för fem öre om du äger spelen som orginal.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT