LGA775-kylare till Asrock z68 extreme4 gen 3

Permalänk
Medlem

LGA775-kylare till Asrock z68 extreme4 gen 3

_o/

Är det någon som har erfarenhet av att använda en LGA775-kylare på moderkortet Asrock z68 extreme4 gen 3?
Kortet har extrahål som ska möjliggöra användandet av LGA775-kylare på en 1155-processor.

Jag har en Noctua U12P (den första varianten, inte "SE2"-varianten som passar vanliga 1155-moderkort) och funderar på om den går att använda.

Permalänk

Det ska stå i specifikationerna för din kylare vad den passar på.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Jag tror du missförstod.
Kylaren passar till socket LGA775. Det är på en sådan socket den sitter i dagsläget.

Moderkortet och processorn jag vill använda den till är socket 1155. Dock har just det här moderkortet (finns säkert andra med samma finess) extra hål som gör att man ska kunna använda kylare avsedda för socket LGA775.

Anledningen att jag frågar är att jag misstänker att det inte fungerar helt klockrent. Det verkar som att man får sätta kylaren lite på snedden osv. I värsta fall passar den inte.

Permalänk
Medlem

Det moderkortet har Combo Cooler eller vad dom kallar för! Så den ska ha stöd för 775 kylare. Kolla manulen för säkerhetsskull.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Det moderkortet har Combo Cooler eller vad dom kallar för! Så den ska ha stöd för 775 kylare. Kolla manulen för säkerhetsskull.

Tack, det visste jag redan.

Jag undrar lite mer specifikt om någon kört kombinationen Asrock z68 extreme4 gen 3 + Noctua U12P (eller någon annan LGA775-kylare).