Problem med USB minne till LG 50" Plasma-TV 50PK350

Permalänk

Problem med USB minne till LG 50" Plasma-TV 50PK350

Tjena!

Mitt problem är alltså att min TV inte vill hitta filmfiler på mitt USB minne (Kingston DataTraveler 112, 16 Gb) vilket den gjorde förr.
Formaterade om minnet till NTSF för att använda som boot vid Win7 installation och efter det så vägrar TVn hitta filmerna som ligger på minnet.
Jag har formaterat om minnet till FAT32 igen och lagt över filmerna men det verkar inte hjälpa...

Lillkillen börjar bli stressad och undrar om pappa har förstört Cars 2 och hans andra filmer, ha ha! (jag hävdar naturligtvis att pappa har full kontroll men att det tar lite tid bara...)

Tips?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

För att alla TV's jag har sett iaf bara stödjer FAT32, samma sak med tex PS3.

edit: skulle kanske läst att du hade gjort om till FAT32 igen, missar sånt om man vart uppe sen 04.00 =/

Permalänk
Medlem

Vad är filmen i för format? TVn stödjer enligt prisjakt formaten DivX HD, DivX, H.264, Matroska (MKV), MPEG4. Är det något som inte finns med där?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Vad är filmen i för format? TVn stödjer enligt prisjakt formaten DivX HD, DivX, H.264, Matroska (MKV), MPEG4. Är det något som inte finns med där?

Det är samma filer som jag redan kört på TVn innan jag formaterade om minnet till NTSF så det borde ju funka nu också tycker jag.
FIlerna kommer upp på datorn och går att köra där så minnet har iaf inte gått åt helvete. Fattar inget...

Permalänk

Finns flera sätt att formatera & skapa partioner, kolla så att du har bara en Primär partion på USB minnet.

Hade ett liknade problem själv för ett tag sedan, och då var det att det blivit en Utökad partion med en Logisk enhet där.
Och Tv'n hittade den inte då.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av serpent29:

Finns flera sätt att formatera & skapa partioner, kolla så att du har bara en Primär partion på USB minnet.

Hade ett liknade problem själv för ett tag sedan, och då var det att det blivit en Utökad partion med en Logisk enhet där.
Och Tv'n hittade den inte då.

Hej!

Tack för svaret!

Hur ser jag om det har lagts till en utökad partition? Kan inte se något på minnet förutom dom filmfilerna jag lagt på det.

Permalänk
Skrivet av andreasnore:

Hej!

Tack för svaret!

Hur ser jag om det har lagts till en utökad partition? Kan inte se något på minnet förutom dom filmfilerna jag lagt på det.

Du måste öppna diskhanteraren.
I win7, kontrollpanelen/system/administrationsverktyg/datorhantering/diskhantering
Där får du upp en lista på dina diskar och USB minnet (om du har det inkopplat), och du kan se hur de är partionerade.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av serpent29:

Du måste öppna diskhanteraren.
I win7, kontrollpanelen/system/administrationsverktyg/datorhantering/diskhantering
Där får du upp en lista på dina diskar och USB minnet (om du har det inkopplat), och du kan se hur de är partionerade.

Då har jag kollat det men det är bara en partition på minnet. Funderar på om jag bara ska köpa ett nytt för det var ju inte så dyrt men samtidigt vill jag inte erkänna mig besegrad av ett USB minne

Någon som har andra tips?

Permalänk
Medlem

för att slippa problem i framtiden köp en riktig mediaspelare istället. de som är inbyggda i tvapparater är usla

Permalänk
Skrivet av ozo64:

för att slippa problem i framtiden köp en riktig mediaspelare istället. de som är inbyggda i tvapparater är usla

Yeah, well! I KNOW! Det var inte tänkt att använda minnet till film egentligen men var bara smidigt när det fanns till hands när lillkillen fick lust at se på film. Tecknad film är som crack för ungar...