Tips Fläktar som kan styras via moderkort? Tysta helst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Tips Fläktar som kan styras via moderkort? Tysta helst.

Hej polaren till mig köpte en ny dator, tog över en gammal fläkt från sin förra dator som låter in i ******* mycket, så vi tänkte att vi inte köper en för dyr fläkt, och eftersom fläktarna fungerar för mig med ett Define R2 och 3st 120mm fläktar så tänkte jag väl att en 92mm (för hans matx chassi) inte kan va så farlig?

men hans temperaturer är 80 på GPU och 60-70 på CPU när han spelar, fläkten blåser ut Otroligt VARMT!

han har ingen insug utan bara fractalen som utsug, jag ska borra hål med honom på sidan och dra in en sidofläkt som är insug.

har ni tips på relativt tysta fläktar som flyttar MYCKET luft, som helst kan stryas via PWM (Moderkort), tror max en 150 kr / st tror jag han är beredd på betala, helst att fläkten finns i Webhallen/Inet eller annan datoraffär i stockholm.

som sagt, en fläkt MÅSTE vara 92mm, den som är utsug, den andra som vi ska borra kan lika gärna vara en 140mm? som MAX.

Han är relativt ljudkänslig av sig.

Delarna har har:
GTX550, I5 - 650, litet chassi med litet moderkort, så det blir ju höga temperaturer automatiskt.

skulle han komma lättare undan att byta sitt GTX550 till ett HD6850 istället med tystare fläktar? för hans gtx550 varvar upp när han spelar och låter som fan.

edit:
Köpte ett par Noctua Chassifläkt 92mm (NF-B9)
tack för inga svar ^^

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP RÖD | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Pioneer HDJ-500 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |