HDMI från grafikkortet och HDMI från MB - kan man köra dubbla skärmar då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

HDMI från grafikkortet och HDMI från MB - kan man köra dubbla skärmar då?

Jag har funderat på en sak under en längre tid. Jag har ett GTX 580 (en mini hdmi, + 2 dvi) som jag har kopplat min skärm till. Samtidigt så har mitt MB (Gigabyte Z68XP-UD4) HDMI-ingång också. Kan man nyttja de båda olika HDMI-ingångarna samtidigt? Kan man koppla in 4 skärmar samtidigt om man kör de dubbla dvi-ingångarna också?

Tacksam för svar!

Linux: the operating system with a CLUE; Command Line User Environment.

GNU/Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011

Går inte att använda det inbyggda samtidigt som det andra:P men kan inte gtx 580 ha mer än 3 skärmar? det klarar väll 4 eller ngt?

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Ja det går att använda båda utgångarna samtidigt på z68. Vet dock inte om du kan ha 4 skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Solding:

Går inte att använda det inbyggda samtidigt som det andra:P men kan inte gtx 580 ha mer än 3 skärmar? det klarar väll 4 eller ngt?

Gtx 580 kan bara ha 2 skärmar per kort, om man inte kar KFA2's specialare http://www.kfa2.com/mdt.shtml.

Speldatorn: i7-6700 | GTX 1070 | ASUS H110M-A |2400 mhz 16GB RAM | 500 gb hd, 250 ssd |Sound blaster ZxR |Windows 10 | be quiet! Pure Power L8 630W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det går att använda moderkortets grafik samtidigt som ett separat grafikkort, däremot kan det ibland finna restriktioner för vilka portar som fungerar, moderkort brukar bara stödja 1 digital utgång i taget, så du får välja mellan hdmi eller dvi,inte båda samtidigt, men läs manualen.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Nioreh83:

Ja det går att använda båda utgångarna samtidigt på z68. Vet dock inte om du kan ha 4 skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

okej, my bad

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com