HDMI från grafikkortet och HDMI från MB - kan man köra dubbla skärmar då?

Permalänk
Medlem

HDMI från grafikkortet och HDMI från MB - kan man köra dubbla skärmar då?

Jag har funderat på en sak under en längre tid. Jag har ett GTX 580 (en mini hdmi, + 2 dvi) som jag har kopplat min skärm till. Samtidigt så har mitt MB (Gigabyte Z68XP-UD4) HDMI-ingång också. Kan man nyttja de båda olika HDMI-ingångarna samtidigt? Kan man koppla in 4 skärmar samtidigt om man kör de dubbla dvi-ingångarna också?

Tacksam för svar!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Går inte att använda det inbyggda samtidigt som det andra:P men kan inte gtx 580 ha mer än 3 skärmar? det klarar väll 4 eller ngt?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Ja det går att använda båda utgångarna samtidigt på z68. Vet dock inte om du kan ha 4 skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Går inte att använda det inbyggda samtidigt som det andra:P men kan inte gtx 580 ha mer än 3 skärmar? det klarar väll 4 eller ngt?

Gtx 580 kan bara ha 2 skärmar per kort, om man inte kar KFA2's specialare http://www.kfa2.com/mdt.shtml.

Permalänk
Rekordmedlem

Det går att använda moderkortets grafik samtidigt som ett separat grafikkort, däremot kan det ibland finna restriktioner för vilka portar som fungerar, moderkort brukar bara stödja 1 digital utgång i taget, så du får välja mellan hdmi eller dvi,inte båda samtidigt, men läs manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ja det går att använda båda utgångarna samtidigt på z68. Vet dock inte om du kan ha 4 skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

okej, my bad

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com