Permalänk
Medlem

Konstigt ljud

Hej!

Min dator har börjat låta lite underligt den sista tiden, jag är ganska säker på att oljudet kommer från CPU kylaren.
Har en Antec Kuhler H2O 620. Den funkar i övrigt, håller bra och stabil temp på processorn. Men som sagt är lite orolig för ljudet.
Skulle uppskatta lite hjälp.

http://www.youtube.com/watch?v=OKSaTC7Qt-g&feature=youtu.be

Permalänk

Kolla så den sitter riktigt och inte är lös. Eller så är det något i fläkten. Testa blåsa i den med luft på tub

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Den sitter som den ska. Är tveksam till att det skulle vara något i fläkten, ljudet kommer mer från saken som sitter på processorn. Men det kan kanske vara något i fläkten ändå? Är inte så kunnig på det här området.

Permalänk
Medlem

Det är pumpen som gör liv av sig.
Väldigt vanligt problem och kan ibland inte göras något åt förutom att försöka reklamera.
Ibland kan luft leta sig in i pumpen för att orsaka missljud.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Fick hem min för två dagar sedan. Inga problem alls. Tyvärr verkar det som att du får RMA den.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hmm okey, men är det något som är farligt för datorn? Eftersom kylningen funkar som den ska. Har redan reklamerat moderkortet 2 gånger innan jag fick det att fungera, så är inte så sugen på att skicka in fler delar om det inte är absolut nödvändigt?