Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Konstigt ljud

Hej!

Min dator har börjat låta lite underligt den sista tiden, jag är ganska säker på att oljudet kommer från CPU kylaren.
Har en Antec Kuhler H2O 620. Den funkar i övrigt, håller bra och stabil temp på processorn. Men som sagt är lite orolig för ljudet.
Skulle uppskatta lite hjälp.

http://www.youtube.com/watch?v=OKSaTC7Qt-g&feature=youtu.be

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011

Kolla så den sitter riktigt och inte är lös. Eller så är det något i fläkten. Testa blåsa i den med luft på tub

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Den sitter som den ska. Är tveksam till att det skulle vara något i fläkten, ljudet kommer mer från saken som sitter på processorn. Men det kan kanske vara något i fläkten ändå? Är inte så kunnig på det här området.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Nov 2004

Det är pumpen som gör liv av sig.
Väldigt vanligt problem och kan ibland inte göras något åt förutom att försöka reklamera.
Ibland kan luft leta sig in i pumpen för att orsaka missljud.

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Fick hem min för två dagar sedan. Inga problem alls. Tyvärr verkar det som att du får RMA den.

|Intel i5 4670K@4.5GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |MSI GTX 980 Gaming 4G@1482MHz| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Hmm okey, men är det något som är farligt för datorn? Eftersom kylningen funkar som den ska. Har redan reklamerat moderkortet 2 gånger innan jag fick det att fungera, så är inte så sugen på att skicka in fler delar om det inte är absolut nödvändigt?