Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2012

Bildskärmen tappar signal

Hejsan! Detta blir mitt första inlägg på Sweclockers!

Jag har ett problem med att min bildskärm sedan igår "tappar signalen" med datorn, vilket resulterar i att allt blir svart i kanske 1-2 sekunder sedan kommer bilden tillbaka. i övrigt fungerar det finfint. ser jag på film t.ex. så fortsätter filmen i bakgrunden ljud osv. hakar inte upp sig utan det är bara bildskärmen som blir svart. Jag har även kopplat min TV till datorn och den verkar inte ha samma mönster som min primära bildskärm.
Alla temperaturer i datorn är normala och det är inte under påfrestning som detta uppstår utan det räcker med att jag skriver detta inlägg för att den ska börja bråka med mig. Drivarna är uppdaterade för grafikkortet också, samt att datorn är rengjord förra veckan. Grafikkortet är ett 8800 GTS om det är till någon hjälp.

Tack på förhand och hoppas att någon kan ha en vettig förklaring till vad som händer...

/Cheers!

FD Define R3 (White) - Asus P8Z68 Pro Gen 3 - Corsair AX 750 - 12 GB Corsair Vengance LP - 128 GB Samsung 830 SSD - i5 2500K @ 4,2 GHZ - Be Quiet DarkRock Advanced C1 - 3 120 mm Nexus - 2 FD Stock fans - Asus HD7970 DCUII Top

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Det låter snarare som om problemet ligger hos din skärm än hos datorn. Kan också vara någon form av glapp i sladden, testa med en annan sladd.