23-24" skärm för gaming under 2500kr?

Permalänk
Medlem

23-24" skärm för gaming under 2500kr?

Hej!

Jag har bestämt för att skaffa mig en ny skärm och jag är ute efter en 23" eller 24" skärm runt max 2500 kronor. Den måste ha 2ms responstid och det är väl det enda den måste ha. 120 hz vore trevligt och hdmi + vga anslutning också.

Det finns så många skärmar så jag vet verkligen inte vilken man ska satsa på. Lite tips och rekommendationer vore högst uppskattat!

Permalänk
Avstängd

Samsung S23A700D

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Samsung S23A700D

Såg att webhallen har S23A750D för samma precis och den har 3D och grejer. Ifall de kostar lika mycket finns det någon anledning varför man inte ska ta 750D'n?

edit: nvm 750D'n hade ju bara hdmi port

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zabala:

Såg att webhallen har S23A750D för samma precis och den har 3D och grejer. Ifall de kostar lika mycket finns det någon anledning varför man inte ska ta 750D'n?

edit: nvm 750D'n hade ju bara hdmi port

750D har 120 Hz via dp. 700D via DVI så beror på ditt grafikkort.

Annars är 750D en lyxigare variant av 700D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

750D har 120 Hz via dp. 700D via DVI så beror på ditt grafikkort.

Annars är 750D en lyxigare variant av 700D.

Finns det några andra skärmar som är ungefär lika bra eller är denna en höjdare just nu?

En till fråga: Jag såg att webhallen har S23A750D'n inne i lager men inte 700D'n. Jag har ett GTX 580 kort så jag antar att det skulle funka att köpa 750D skärmen men jag läste någonstans att man inte kan köra 1920x1080 upplösning och 120hz via HDMI? Så ifall jag kör 750D skärmen blir jag fast med 60hz ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabala:

Hej!

Jag har bestämt för att skaffa mig en ny skärm och jag är ute efter en 23" eller 24" skärm runt max 2500 kronor. Den måste ha 2ms responstid och det är väl det enda den måste ha. 120 hz vore trevligt och hdmi + vga anslutning också.

Det finns så många skärmar så jag vet verkligen inte vilken man ska satsa på. Lite tips och rekommendationer vore högst uppskattat!

Nee, den måste inte ha 2ms.

Det den däremot måste ha är ett lågt input lag och inga problem med after images.

Sen är 2-5ms att föredra ifall man spelar väldigt mycket, men är input lag lågt blir inte 8ms något problem heller.

Permalänk
Medlem

VGA? Är inte det as-gammalt? Är det inte dvi/hdmi man borde efterfråga?

Skickades från m.sweclockers.com