Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003

Sony EX710 och CA-modul - problem

Hejsan,

Jag använder en CA-modul till min Sony 46EX710. CA-modulen är en CryptoCAM.
Min TV-leverantör är ATM som kräver att boxen/ modulen stödjer Cryptoguard (tror det heter så).

Jag har problem med att vissa TV-kanaler blir svarta med ett meddelande om att de är kodade eller inte kan avkodas efter att jag stått på kanalen och bytt källa på TV:n (dvs bytt till PC/XBOX/PS3/Bluray). När jag få går tillbaka till TV-kanalen så är bilden svart och meddelandet om kodning visas. För att jag ska få bild igen behöver jag dra ur och sätta i CA-modulen!

Har felsökt med några specifika kanaler och de det ALLTID blir såhär med är bl.a. Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World och TV4 Komed. Det skumma är att det händer inte för TLC som ingår i Discovery-paketet. TV4-komedi ingår inte i detta paket, den är köpt fristående.

Andra kanaler verkar inte ge detta problem (har rock inte hunnit testa med precis alla).

Är detta något ni hört något om? Ritkigt jävla störande.

Den workaround som finns är att byta till en kanal som man inte använder/bryr sig om innan man byter källa. Det är ju inte hela världen, men det är väldigt störande detta problem.

Ibland verkar det som att dessa kanaler tappar bilden med samma meddelande även att jag inte bytt källa. Men det verkar vara väldigt väldigt sällan. Såpass sällan att jag inte ens är säker på att det hänt.