Skundära skärmen vill inte starta.

Permalänk
Medlem

Skundära skärmen vill inte starta.

Tjena, fick lust att koppla in min gamla skärm och köra 2-skärmat. Men den andra skärmen startar inte. På mitt andra boende (då jag bor på olika varannan vecka) så har jag en TV 42" som jag kopplar in i datorn tillsammans med min nya 24" och där startar det fint. Har ett HD 6950 med 2 DVI och 1 HDMI port.
Sladden verkar det inte vara något fel på då den startar upp när jag sätter i den ensam i uttaget. Grafikkortsfel kanske?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du DVI>VGA-adapters på båda skärmarna?

Radeonkortenhar nämligen två olika typer av DVI, en som klarar VGA-adapter, och en som inte gör det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Har du DVI>VGA-adapters på båda skärmarna?

Radeonkortenhar nämligen två olika typer av DVI, en som klarar VGA-adapter, och en som inte gör det.

Den gamla skärmen har VGA som jag har gjort till DVI med adapter ja, den sitter i den understa sloten på kortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fille88:

Den gamla skärmen har VGA som jag har gjort till DVI med adapter ja, den sitter i den understa sloten på kortet.

Prova att byta plats på dem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Prova att byta plats på dem.

Det funkade alldeles utmärkt. Tack så mycket