Permalänk
Medlem

2 olika ramminen?

Tjena.

Undrar om det går att ha olika ramminen har ett par 4gb kingston ddr2 och ett annat corsair 4gb ddr2 minnen. Undrar om man kan ha bägge fast det inte är samma märke. tänkte på att dom ska ju ha olika voter och så eller styr moderkortet det?

mvh/simon

Permalänk
Medlem

tror det kan bli problem om man har olika volt. vissa minnen funkar tsm, andra inte.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Vill dom ha olika spänning kan det bli problem.

Men om du testar och ser att det funkar så är det lugnt. (OM det blir stabilt)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

corsair minnena vill ha 1.9v och kingston minnena vill ha 2.0v så de bör funka om jag sätter volten på typ strax över 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av siMpaN__:

corsair minnena vill ha 1.9v och kingston minnena vill ha 2.0v så de bör funka om jag sätter volten på typ strax över 2?

sätter du volten på 2.0 eller 2.1 så borde det funka utan problem.. om jag minns rätt så va så gott som alla ddr2 minnen okej för lite över 2.1v iallafall i slutet av ddr2 tiden

Visa signatur

here we go!