Samsung S27A850D vs Dell UltraSharp U2711

Permalänk

Samsung S27A850D vs Dell UltraSharp U2711

Då var det dags att skaffa sig en bättre skärm för bildredigering än den jag har.
Jag har inte en hur stor budget som helst och tittar mest runt 7000SEK snåret, har spanat in Samsung S27A850D och Dell UltraSharp U2711 men har fruktansvärt svårt att klura ut vilken som man får ut mest av?
Notera att skärmen ska vara till för bildredigering och det är uteslutande egenskaper som främjar det syftet som är intressant.
Finns det någon med tidigare erfarenhet av dessa modeller eller någon med god råd som skulle kunna ge lite vägledning i detta svåra beslut?

Permalänk

har samma problem vete fan vilken jag vill ha.. vill ha u3011 men lite för dyr just nu känns de som!

Permalänk
Medlem
Citat:

Då var det dags att skaffa sig en bättre skärm för bildredigering än den jag har.
Jag har inte en hur stor budget som helst och tittar mest runt 7000SEK snåret, har spanat in Samsung S27A850D och Dell UltraSharp U2711 men har fruktansvärt svårt att klura ut vilken som man får ut mest av?
Notera att skärmen ska vara till för bildredigering och det är uteslutande egenskaper som främjar det syftet som är intressant.
Finns det någon med tidigare erfarenhet av dessa modeller eller någon med god råd som skulle kunna ge lite vägledning i detta svåra beslut?

Dell U2711 är nog att föredra om valet står mellan dessa två skärmar. Tydligen är kvalitetschecken lite si och så med Samsungskärmen, det är många som har problem med backlight bleeding på den. Dessutom ska kontrastförhållandet vara lite sämre på S27A850D jämfört med U2711. En sak som är viktig att ha å tanke är anti-glare coatingen (reflexskyddet). U2711 har detta, vilket kan göra att vita bilder ser lite "gryniga" ut. Samsung ska ha samma, men inte i lika hög grad. Jag använder en HP ZR2740W som har denna anti-glare och jag gillar den skarpt, har vant mig vid det. Har du använt någon skärm med anti-glare coating tidigare? Om du gjort det, och inte haft problem med det, så kan jag rekommendera U2711.

Permalänk
Medlem

Tycker Dell's skärmar är det ultimata. Kör på det!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

jag valde S27A950D , eftersom jag inte klarar mig längre utan 120hz. 60 hz blir jag helt seg i huvudet av

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

kan inte säga något om samsungen men använder en u2711 för tillfället, underbar skärm! Har dock inte betalat för den så vågar inte säga om jag själv tycker att det är värt dom pengarna, spec när jag själv köpte en u2311. Men visst är det skillnad på dom!

Permalänk
Medlem

Köp en 30 tum, skillnaden är enorm i upplevelse jämfört med en 27.

Kolla: http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-30-inch-16x10