23/24" Skärm för spelande och fotoredigering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

23/24" Skärm för spelande och fotoredigering

Hejsan!
Nu har det blivit dags för mig att köpa skärm till burken och kollar då på 23" alternativt 24" skärmar i upplösningen 1920*1080 och min budget är HELST 2k eller under, men kan såklart gå över ifall det gör stor skillnad. Jag kommer för det mesta surfa, amatör-fotoredigera, kanske kolla lite film och spela spel så som Skyrim, LoL, L4D osv. Kommer inte spela så överdrivet mycket fps-spel, vilket gör att jag iaf fått för mig att det inte är nödvändigt med över 60hz, åsikter? Bra färg vore ju trevligt för fotona, men inte ett supermåste. Min kompis sa till mig att det var viktigt med responstid, så detta kanske är något att prioritera?
De skärmar jag kollat på än så länge är http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2076616&view=c och speciellt då de tre sista skärmarna som jag fick rekommenderade av en kompis.
BenQ TFT 24" GL2440HM
BenQ TFT 24" GL2450
Alla råd, tips och idéer är varmt välkomna!
Tack på förhand // Pontus

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av bondi:

Hejsan!
Nu har det blivit dags för mig att köpa skärm till burken och kollar då på 23" alternativt 24" skärmar i upplösningen 1920*1080 och min budget är HELST 2k eller under, men kan såklart gå över ifall det gör stor skillnad. Jag kommer för det mesta surfa, amatör-fotoredigera, kanske kolla lite film och spela spel så som Skyrim, LoL, L4D osv. Kommer inte spela så överdrivet mycket fps-spel, vilket gör att jag iaf fått för mig att det inte är nödvändigt med över 60hz, åsikter? Bra färg vore ju trevligt för fotona, men inte ett supermåste. Min kompis sa till mig att det var viktigt med responstid, så detta kanske är något att prioritera?
De skärmar jag kollat på än så länge är http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2076616&view=c och speciellt då de tre sista skärmarna som jag fick rekommenderade av en kompis.
BenQ TFT 24" GL2440HM
BenQ TFT 24" GL2450
Alla råd, tips och idéer är varmt välkomna!
Tack på förhand // Pontus

U2312HM är den bästa för dina användningsområden imo.

LG IPS236V om du vill komma billigt undan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=802685

Bättre färgåtergivning och betraktningsvinklar än de andra du föreslår. U2312HM är även relativt snabb.

och nej, angiven responstid är inte alls särskilt viktigt. Däremot har skärmproducenterna varit skickliga på att få folk att tro det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

u2312m Om du vill ha en större skärm i 16:10.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell