Permalänk
Medlem

Kylning; tysta nya fläktar! 120mm&140mm

Hejsan sweC!

Jag har fastnat i fläktdjungeln och behöver lite hjälp!

Jag har ett lian-li k-62 chassi. jag använder:
**2st 140mm fläktar som "inblås" fram
**1st 140mm "top" som "utblås" bak
Samtliga 140mm fläktar är stock från lian li

Någon som har bra förslag på Tysta och effektiva 140mm fläktar?

Och sen vill jag ha råd om trevliga 120mm fläktar till min
Cooler master 212 CPU cooler.

Vad jag har att kyla ser ni i min signatur.

Tacksam för svar och trevlig spelhelg allesammans!

(sorry för eventuella stavfel/särskrivningar, sitter på jobbet och switchar mellan jobbdator och internetdator, så skriver ganska hastigt^^)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Scythe slip stream i valfri hastighet!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Scythe slip stream i valfri hastighet!

Tänkte du 120 eller 140? eller kanske både?:P

Tittade lite på dom, någelunda trevlig ljudnivå!

Tack för svar, ska lägga dom på minnet:)

Trevlig helg
/semplezz

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Tänkte du 120 eller 140? eller kanske både?:P

Tittade lite på dom, någelunda trevlig ljudnivå!

Tack för svar, ska lägga dom på minnet:)

Trevlig helg
/semplezz

Båda Har bara 120mm själv, men 140 lär ju också vara bra. Mina på 800 RPM hörs i princip bara inom 10cm och då är det bara luftflödet som hörs.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sitter på några Be Quiet USC Fans, 1st 120mm och 2st 140mm. Jag har kopplat alla direkt till moderkortet och då ligger de på ungefär 60% hastighet större delen av tiden datorn är på. De är då väldigt tysta. På maxhastighet (1000rpm på 140mm och 1500rpm på 120mm) så är de fortfarande behagliga enligt mig, det enda som hörs på 1,5m avstånd är suset av luften som passerar genom fläktgallret. Jag skulle även kunna justera fläktkurvorna litegrann för ännu tystare drift, men jag känner inget behov att göra det.

Köper du en fläkt med 3- eller 4-pinnars kontakt (ej Molex) så tror jag du kan få den ganska tyst om du kopplar den till en fläktkontroller, eller till moderkortet och ställer in hastigheten via BIOS. Fläktar under 1000rpm anser jag som väldigt tysta oavsett märke.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Jag sitter på några Be Quiet USC Fans, 1st 120mm och 2st 140mm. Jag har kopplat alla direkt till moderkortet och då ligger de på ungefär 60% hastighet större delen av tiden datorn är på. De är då väldigt tysta. På maxhastighet (1000rpm på 140mm och 1500rpm på 120mm) så är de fortfarande behagliga enligt mig, det enda som hörs på 1,5m avstånd är suset av luften som passerar genom fläktgallret. Jag skulle även kunna justera fläktkurvorna litegrann för ännu tystare drift, men jag känner inget behov att göra det.

Köper du en fläkt med 3- eller 4-pinnars kontakt (ej Molex) så tror jag du kan få den ganska tyst om du kopplar den till en fläktkontroller, eller till moderkortet och ställer in hastigheten via BIOS. Fläktar under 1000rpm anser jag som väldigt tysta oavsett märke.

Ah:D ska kolla in dom också! jo, jag har funderat på att skaffa mig en fläktkontroller, men blir aldrig av^^

tack för tipset!

Trevlig helg
/Semplezz

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window