60fps på Youtube möjligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2011

60fps på Youtube möjligt?

Tjena! Jag har ett problem! Det är så att jag renderar ut mina klipp i 60FPS,(Dom var i 60FPS från början så jag måste komprimera "ut" till en ny fil till 60fps) och det flyter på bra i datorn men när dem senare läggs upp på Youtube så blir det 30FPS? och det blir inte lika "Smooth" utan lite hackigt. Så min fråga är: Går det att få 60FPS på Youtube eller är det låst till 30FPS?

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Det är max 30, mig veterligen. Vet inte om man kan få högre frame rate om man är partner eller dylikt. Hittar inget konkret i hjälpen.
Du kan bli av med en del av den hackiga känslan genom att spela in i 30 eller encoda i 30.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Alakai:

Det är max 30, mig veterligen. Vet inte om man kan få högre frame rate om man är partner eller dylikt. Hittar inget konkret i hjälpen.
Du kan bli av med en del av den hackiga känslan genom att spela in i 30 eller encoda i 30.

Hm, För att jag har sett folk på Youtube som har 60 fps i sina videos

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av alexst4:

Går inte, 30 är max.

Jag spelar in i 60 men renderar i 30 (eller 29.7 eller vad det är).

Har för mig du har tittat på mina videor, så där ser du ju kvallitén.

Edit: Förut gick det att ladda upp 60fps videor i formatet .flv
Det tillåts dock inte längre, och 30 är max.

Chassi: Cooler Master N400 | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | CPU: Intel i7-3770K | Minne: Corsair Vengeance @ 1600mhz 16GB | GPU: Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL) | PSU: Corsair TX 750W | SSD: OCZ Vertex3 120GB & Samsung 830 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av alexst4:

Det går bara om man väljer kvalitet 240p. Om det sedan endast stöds av något speciellt format vet jag ej.

http://www.youtube.com/watch?v=MRH-xagnvBw

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Gammal tråd, men det verkar som att detta är möjligt nu med html5. Rendera klippet i 0.5x hastighet med 30 fps och lägg upp, sedan uppmanar du folk att aktivera html5 som spelare och ändra hastigheten till 2x. Inte perfekt men det verkar som att det fungerar hyfsat.