Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

Klocka laptop processor med låst bios

jag sitter på en AMD Athlon II P320 som sitter i en acer emachines med den mest begränsade biosen jag någonsin har sett. går i princip inte göra några ändringar alls mer än boot prio och ide/achi läge..

finns det något sätt att överklocka denna prollen lite? något program? för den flaskar något brutalt tillsammans med grafikkortet 5470m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2006

Flasha in ny bios om det finns annars är det nog rökt... (varför klocka up en laptop? klocka ner en sak men upp?)

4790K | MSI Z97 Gaming | 2x4Gb Vengance 1600 CL8| Sapphire 208X Vapor X | Intel 520 240Gb | Silent Pro Gold 700w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av MrTin:

Flasha in ny bios om det finns annars är det nog rökt... (varför klocka up en laptop? klocka ner en sak men upp?)

jag har flashat i ny bios och det gav inga resultat alls :/ ska snart köpa ny laptop och vill se om jag kan få upp processorn lite så den inte flaskar grafikkortet så mycket som den gör nu, jag är inte rädd om den så det gör inget om den brinner upp om ett par månader.. knapparna har redan börjat ramla av från tangentbordet och skärmen gillar att blinka och ha sig <3 underbar acer kvalitet