Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Apr 2010

Vattenkylning

Tjena, en liten fråga...

Skulle det funka att åka att använda hydraulslang för vattenkylningen i datorn?

Några risker? tänkte att jag kunde dra på hydroscand och låta dem pressa kontakterna osv så allt blir tätt?

| Bitfenix Prodigy Red | GA-Z97N-WIFI| I7 4790k 4,6GHz | Crucial 8gb DDR3 | SanDisk 256GB SSD | MSI GeForce GTX 970 | EVGA SuperNOVA 750 G2 | AOC g2460Pqu | CM Storm Quickfire TK Brown | Razer Naga 2009 | Creative Sound Blaster Sigma |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åled
Registrerad
Feb 2003

Varför?

Det fungerar nog alldeles ypperligt såvida slangarna inte avger små partiklar som lätt fastnar i radiatorn och block. Låter lite onödigt och dyrt om du inte ska bygga en badass dator med rått utseende.

-==- Intel Core i7 3770K -==- AsRock Z77-e ITX -==- 8GB Kingston HyperX Predator 2400Mhz -==- Gigabyte 7970 3GB -==- OCZ Agility 120GB -==- Corsair P3 128GB -==- Intel 80GB SSD -==- Antec Kuhler H2O 620 -==- Chieftec A80 650W -==- Fractal Design Node 304 -==-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

riskerna är nog minimala.

trycket är lägre (duh!) och mediet är mindre aggresivt ...

dock är ju slangarna knappast lätthanterliga ... kan du hitta anslutningar med rätt gänga kan det nog bli fräckt .. dock skulle jag nog kört på "vanlig" slang och pressat anslutningarna ...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Jag har tillverkat hydraulslang på mitt förra jobb. (klämt på kopplingar på färdig slang) Hudraulslang är byggd för att klara tryck på över 200bar, och är väldigt "bångstyriga". Jag avråder bestämt från att använda sådan slang ! Det finns ingen som helst mening med detta.

Mvh...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av rågermår:

Jag har tillverkat hydraulslang på mitt förra jobb. (klämt på kopplingar på färdig slang) Hudraulslang är byggd för att klara tryck på över 200bar, och är väldigt "bångstyriga". Jag avråder bestämt från att använda sådan slang ! Det finns ingen som helst mening med detta.

Mvh...

men visst skulle det gå att köra på hydraulkopplingarna och pressa på vanlig slang?

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Apr 2010

På hydroscand så fanns det då slang som var lätthanterlig enligt mig...och ja, det finns kopplingar som passar gängor osv...!

När väl mitt projekt kör igång så kommer jag nog göra detta. Farsan äger lokalen till hydroscand i umeå så borde få det billigt

| Bitfenix Prodigy Red | GA-Z97N-WIFI| I7 4790k 4,6GHz | Crucial 8gb DDR3 | SanDisk 256GB SSD | MSI GeForce GTX 970 | EVGA SuperNOVA 750 G2 | AOC g2460Pqu | CM Storm Quickfire TK Brown | Razer Naga 2009 | Creative Sound Blaster Sigma |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2010

Här är en kille som använt tryckluftslang! http://www.sweclockers.com/galleri/5931-slangbyte

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2