Kinect och Windows Phone används för att skapa "holografisk" spelmotor

Permalänk
Melding Plague

Kinect och Windows Phone används för att skapa "holografisk" spelmotor

Inte ett äkta hologram men en liten bit på vägen. En uppfinningsrik programmerare använder alldaglig prylar för att skapa en virtuell spelvärld i tre dimensioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

fan vad azum! lite vill ha begär! grafiken var väll inte så jätte snygg men det lär ju fixas hoppas jag!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

lol, den låter ju som en dammsugare.

Permalänk
Medlem

Fan så bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

lol, den låter ju som en dammsugare.

Ja, det är det som är viktigt ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Kan Swec eller någon annan länka till sida som beskriver detta i närmare detalj?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Dags att köpa ett Xbox med Kinect så man kan börja lira spel på tv-bordet alltså

Permalänk
Medlem

Ni har väl inte missat detta gamla clip, Wiimote headtracking:
http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Ballt som fan!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Det där var riktigt coolt!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrik007:

Dags att köpa ett Xbox med Kinect så man kan börja lira spel på tv-bordet alltså

Troligtvis gjort med Kinect till Windows.

Permalänk

Awesome. O.O

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk

Jag vill spela på en skärm. Inte på ett jävla bord -.-

Dock så var det riktigt coolt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

As coolt ;P

Permalänk
Medlem

lite större bord och ett par shutterbrillor så att man kan va två och Warhammer kan nå nya höjder...

Permalänk

Hans "Windows" phone är ju förfan en Samsung Galaxy S2 ju!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

lite större bord och ett par shutterbrillor så att man kan va två och Warhammer kan nå nya höjder...

Då behöver ni dock varsin skärm ^^

Det fungerar ju egentligen inte som ett hologram, den anpassar bara bilden efter hur du rör dig via Kinect.

Skulle å andra sidan gå med en 3D-skärm och glajor som filtrerade ut varannan bildruta till rätt mottagare kanske?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Grymt

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ett ord; Galet!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag såg nått liknande för ett år sen typ, fast då var det bara vanliga lådor man kunde kolla på. Någon annan som mins vad jag pratar om? Detta är dock ett mycket snyggare demo och att styra med telefonen var snyggt.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Hans "Windows" phone är ju förfan en Samsung Galaxy S2 ju!

windows phone är ett OS. går nog att få in på en SG S2 också

Skrivet av X1t:

Vill minnas att jag såg nått liknande för ett år sen typ, fast då var det bara vanliga lådor man kunde kolla på. Någon annan som mins vad jag pratar om? Detta är dock ett mycket snyggare demo och att styra med telefonen var snyggt.

det var lego som demonstrerade det på en mässa. då var det dock en bild av lådan med lego på som renderades i en skärm bredvid bara och följde bara positionen på lådan

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Ni har väl inte missat detta gamla clip, Wiimote headtracking:
http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Detta vart ju 100 gånger coolare än det som nyheten handlade om! Sjukt ju! Vill ha dirr!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Cool! Nu blir jag ju sugen att slänga ihop ett liknande.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Han har lagt en skärm i sitt bord, och styr ett fult datorspel med telefonen. Vart är det häftiga?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hoppas nästa generation konsoler kommer ha headtracking inbyggt på något sätt, alternativt en billig och enkel lösning till PC...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Kanske är fräckt men jag såg inget speciellt med detta.

Skrivet av Dr.Pepper:

Hans "Windows" phone är ju förfan en Samsung Galaxy S2 ju!

Helt säker? ex samsung omnia W är ganska lik

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Hans "Windows" phone är ju förfan en Samsung Galaxy S2 ju!

Rätt säker på att det är en Samsung Omnia W.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Hans "Windows" phone är ju förfan en Samsung Galaxy S2 ju!

Ja såklart det är. Det är HELT OMÖJLIGT att man lägger in samma defaultbakgrund på någon annan telefon... -.-

Förövrigt så har jag samma telefon, det är en Omnia 7, existerar, och är en väldigt trevlig telefon om man bortser från att Samsung då och då skickar ut firmware uppdateringar som löser något och fuckar upp något annat...

edit: Kanske är en Omnia W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så du tycker att jag inte är smart för att jag ser att den är en vanlig skärm och headtracking, och inte ett WP7-styrt hologram?

Är det inte mycket troligare att han använder en vanlig projektor och headtracking? Ser inget som indikerar att han skulle byggt in en skärm i ett bord, det låter komplicerat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion