23-24":s skärm som för film/serietittande och spelande.

Permalänk
Medlem

23-24":s skärm som för film/serietittande och spelande.

Hejsan är ute efter en skärm för max 2000kr som jag kan använda när jag spelar och när jag ser på mina filmer/serier.

Har kollat Dell Ultrasharp (23") men är lite orolig för ghosting så undrar vad ni på sweclockers tycker är en bra skärm för 2000kr och förklara gärna vad som gör skärmen bra. "Jag har den här skärmen och den är asgrym" säger mig ingenting som ska köpa en skärm om du inte förklarar vad som gör den bra och eventuella problem.

Tack på förhand!

EDIT: Jag tänkte hämta ut skärmen på Webhallen i Linköping så om den finns i lager är det ett stort plus. Tycker ni att den är värd att beställa för att den är grym så skriv det i kommentaren.

Jag sitter på en jättegammal LG W1941S

Permalänk
Medlem

Ptja, det är ju i princip bara du som vet hur mycket ghosting du står ut med.
Visst, det är märkbart, men jag störs inte av det då jag vet att jag inte köpte skärmen för att spela. Hade jag dock köpt en "gaming-skärm" och den hade haft "så pass mycket ghosting" hade jag nog blivit besviken.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ptja, det är ju i princip bara du som vet hur mycket ghosting du står ut med.
Visst, det är märkbart, men jag störs inte av det då jag vet att jag inte köpte skärmen för att spela. Hade jag dock köpt en "gaming-skärm" och den hade haft "så pass mycket ghosting" hade jag nog blivit besviken.

Det är också en bra fråga. Det är svårt att veta när man inte riktigt vet hur förekommande det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Det är också en bra fråga. Det är svårt att veta när man inte riktigt vet hur förekommande det är.

Japp. Har inte webhallen någon som demo som du kanske kan sätta på något onlinespel eller något på?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

jag sitter på denna skärmen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=798265 ska väll inte va så anorlunda från Dell ultrasharp? jag spelar lika mycket som jag kollar på serier, är hur nöjd som helst! har iofs bara suttit på TN innan men i jämförelse är färgerna otroligt mycket snyggare.

Hur de e med ghosting och inputlag vet jag inte riktigt. Jag har inte märkt av något men jag kanse inte är så kännslig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

jag sitter på denna skärmen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=798265 ska väll inte va så anorlunda från Dell ultrasharp? jag spelar lika mycket som jag kollar på serier, är hur nöjd som helst! har iofs bara suttit på TN innan men i jämförelse är färgerna otroligt mycket snyggare.

Hur de e med ghosting och inputlag vet jag inte riktigt. Jag har inte märkt av något men jag kanse inte är så kännslig?

Den är utanför min budget och hade väldigt hög svarstid. Så tror inte du är speciellt känslig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Den är utanför min budget och hade väldigt hög svarstid. Så tror inte du är speciellt känslig.

tänk på att responstiden som nec skriver ut black-white-black vilket är den högsta responstiden jämfört med t.ex. dell som skriver ut gray to gray vilket är den lägsta. såg ett test någonstans där de visade att genomsnittliga svarstiden på denna är mycket lägre än Dells Ultrasharp.

Edit: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/nec_ea231wmi.htm
Det står väldigt långt ner på sidan, kör ctrl+F "average input lag"

Lite längre ner hittar du även jämförelse med Dell U2410 och HP LP2475W
Jag vet att den va lite utanför din budget men skrev det för jag tror inte den skilljer jättemycket från Dell Ultrasharp. När jag köpte denna kosta dom lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Hejsan är ute efter en skärm för max 2000kr som jag kan använda när jag spelar och när jag ser på mina filmer/serier.

Har kollat Dell Ultrasharp (23") men är lite orolig för ghosting så undrar vad ni på sweclockers tycker är en bra skärm för 2000kr och förklara gärna vad som gör skärmen bra. "Jag har den här skärmen och den är asgrym" säger mig ingenting som ska köpa en skärm om du inte förklarar vad som gör den bra och eventuella problem.

Tack på förhand!

EDIT: Jag tänkte hämta ut skärmen på Webhallen i Linköping så om den finns i lager är det ett stort plus. Tycker ni att den är värd att beställa för att den är grym så skriv det i kommentaren.

Jag sitter på en jättegammal LG W1941S

Faktum är att jag beställde en Foris FS2331 för just detta ändamål (spel & serier). Anledningen till att jag valde FS2331 var pga. VA-panelen som ska ge väldigt bra svärta & kontrast utan (förhoppningsvis) allt för mycket ghosting. Just svärtan tycker jag är viktig när man kollar serier, för det blir ganska störande om det svarta inte är svart utan grådaskigt & för ljust i mörka scener. Forisen ligger inom samma price range som dell-skärmen du kollat in. Jag kan ju posta mina intryck & åsikter om Forisskärmen i den här tråden när jag får den idag (förhoppningsvis).

Permalänk
Medlem

Vad jag tror på

Den här skärmen https://www.inet.se/produkt/2204718/lg-24-tft-e2441v-bn-led Rekomenderar jag starkt den har både VGA, HDMI och DVI utgång samt ströt bra kontrast och är på toppen av allt en LED. Har fått väldigt bra recensioner och bara positiva kommentarer vad jag vet. Den ligger i rätt prisklass också. Värt. Köp.

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/lg_ips236v-pn_-_lcd-display_-_tf...

Hittade den idag, funderar själv på att köpa den! Väldigt bra omdömen överallt jag letat, plus att den är på 25% nu på cdon.