Nec har precis släppt ny 30 tummare (NEC MD301C4)

Permalänk
Medlem

Nec har precis släppt ny 30 tummare (NEC MD301C4)

Det verkar som att det rasar in nya 30 tummare detta året. Hazro har precis släppt en ny som kostar ca 7000 kronor och har en 10 bitar panel. Nu har även NEC släppt en ....

Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=935609

PS! Vem sa att 30 tummarna var döda

Nec:s nya panel har p-ips, någon som vet skillnaden mellan det och h-ips?

Permalänk

Trevligt!
Tyvärr är prisbilden något hög, men det är ju trots allt en kvalitétsskärm.

När det gäller skillnaden mellan H-IPS och P-IPS så är det i princip att P-IPS är nyare och bättre.

Horizontal IPS - H-IPS (2007)
Improves contrast ratio by twisting electrode plane layout. Also introduces an optional Advanced True Whide polarizing film from NEC, to make white look more natural. This is used in professional/photography LCDs.

Professional IPS - P-IPS (2010)
Offer 1.07 billion colours (30-bit colour depth). More possible orientations per sub-pixel (1024 as opposed to 256) and produces a better true colour depth.

Källa: Wikipedia.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem
Skrivet av multicore:

Trevligt!
Tyvärr är prisbilden något hög, men det är ju trots allt en kvalitétsskärm.

När det gäller skillnaden mellan H-IPS och P-IPS så är det i princip att P-IPS är nyare och bättre.

Horizontal IPS - H-IPS (2007)
Improves contrast ratio by twisting electrode plane layout. Also introduces an optional Advanced True Whide polarizing film from NEC, to make white look more natural. This is used in professional/photography LCDs.

Professional IPS - P-IPS (2010)
Offer 1.07 billion colours (30-bit colour depth). More possible orientations per sub-pixel (1024 as opposed to 256) and produces a better true colour depth.

Källa: Wikipedia.

Skulle jag märka en skillnad i färg, bildkvalitet etc ifall jag köpte den nya skärmen från nec eller är det vettigare att behålla den ja har nu dvs Dell U3011?
Jag tycker inte att 36.000 är för mycket för en 30 tummare om den är riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Skulle jag märka en skillnad i färg, bildkvalitet etc ifall jag köpte den nya skärmen från nec eller är det vettigare att behålla den ja har nu dvs Dell U3011?
Jag tycker inte att 36.000 är för mycket för en 30 tummare om den är riktigt bra.

Rent spontant så skulle jag tro att du märker viss skillnad, men hur stor skillnad det blir är nog svårt att säga. Jag har inte sett den skärmen i verkligheten så det blir en omöjlighet för mig att avgöra saken.

Personligen så skulle jag inte rekommendera ett sådant byte, om det inte var extremt välmotiverat förstås.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Jag sneglar fortfarande på denna skärmen, det verkar osa kvalitet. Får se om det kommer 30 tummare med 4k uplösning detta året.