Permalänk
Medlem
Skrivet av meth00d:

Riktigt fin lösning, någon som vet om man kan göra liknande ghettomod på ett 560 Ti?

Vet inte säkert men det tror jag absoult! så länge man har skruvhålen runt GPU med lagom avstånd så lär det fungera

Permalänk
Medlem

sjukt gettomod

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Hur går det med kylningen på vrm o dram ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosteed:

Hur går det med kylningen på vrm o dram ?

Beställde kylflänsar till VRAM och det sitter redan en större på VRM:sen. Behövs väl någon typ av luftflöde över dessa... iaf VRM som fick lite redan av den gamla originalkylaren, så kanske att ja drar dit 120mm i sidan. Den riktas ganska bra mot båda korten.

Permalänk
Medlem

Mitt 6970 låg vid ~150w för det mesta när jag testade runt med inställningarna i furmark. Sedan när jag tog en bild på skärmen så såg jag att för den sekunden så var förbrukningen över 200w! Så det är skillnad på inställningarna, se mitt galleri för inställningarna jag hade då.

Sedan hur relevant det är med att pressa ut så mycket när man inte går upp så högt i spel är en annan femma, men vill man testa det fullt ut så.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

riktigt nice lösning måste jag säga, däremot så är jag lite skeptisk mot buntbanden, det känns som att ett buntband som är sådär spänt kommer gå sönder och lossna om en månad eller två, och då är det rätt så stor chans att grafikkortet blir grillat istället

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Smidig lösning. En liten varning bara som jag märkt på min Kühler 620 ghettomod, ibland när man startar burken så har det samlats luft vid pumpen och då pumpas inte vattnet runt vilket gör att när du kommer in i Windows så kan kortet ligga uppåt 100C. Man löser det enkelt med att lägga burken vågrätt ett tag så luften fördelas. Nu vet jag inte om detta händer på alla Antec 620 men jag vet att jag inte är ensam om det.

Permalänk
Medlem

Lol.. kanske bra för referens kort men dom temperaturerna e riktigt kassa i mina ögon.. jag toppar inte ens över 50 med mitt gigabyte windforce 6950..

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Lol.. kanske bra för referens kort men dom temperaturerna e riktigt kassa i mina ögon.. jag toppar inte ens över 50 med mitt gigabyte windforce 6950..

Ditt exemplar, dina temps..
Just sayin

Permalänk
Skrivet av badpop:

Smidig lösning. En liten varning bara som jag märkt på min Kühler 620 ghettomod, ibland när man startar burken så har det samlats luft vid pumpen och då pumpas inte vattnet runt vilket gör att när du kommer in i Windows så kan kortet ligga uppåt 100C. Man löser det enkelt med att lägga burken vågrätt ett tag så luften fördelas. Nu vet jag inte om detta händer på alla Antec 620 men jag vet att jag inte är ensam om det.

Jag har inte det problemet med min kuhler 620. Du kan nog reklamera den.

Permalänk
Medlem

Detta galleriet förtjänar faktiskt 5 stjärnor!!! Det är guide och fin lösning till båda kylning/ljudnivå och full av ideer och har fina bilder!! Vill också göra samma sak men min e redan tyst så får se om man ska köra CF, blir något så kommer minst en av de att har samma kylning som dej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Jag har inte det problemet med min kuhler 620. Du kan nog reklamera den.

Det är för många miljöbaserade faktorer för att ett sådant ärende ska kunna avgöras med den bristfälliga information som han försett dig med. Om personen i fråga begär att reklamera sin kylare och det visar sig att det faktiskt har att göra med hur han placerat radiatorn i förhållande till pumpen så kommer han antagligen att få stå för undersökningsavgiften som är snarlik med priset för en ny kylare (~350kr).

Vet inte ens varför jag postar ett seriöst svar, förvänta dig inget motsvar om du har några synpunkter på det.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Fick inspiration av ditt galleri men jag tillverkar egna fästen till kylblocken av en gammal chassisida. Svårt att få snyggt men det kommer nog att hålla bättre än buntband.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Beställde kylflänsar till VRAM och det sitter redan en större på VRM:sen. Behövs väl någon typ av luftflöde över dessa... iaf VRM som fick lite redan av den gamla originalkylaren, så kanske att ja drar dit 120mm i sidan. Den riktas ganska bra mot båda korten.

Skulle du kunna länka vilka kylflänsar du valt att använda/beställt samt en bild på hur kortet ser ut idag? Är väldigt intresserad av denna lösningen nämligen! Har själv två stycken XFX HD4890 Black Edition (gamla jag vet! ) som låter en heel del vid belastning och detta verka vara ett jäkligt roligt projekt. Hade dock velat göra något säkrare fäste, men utöver det så helklart en 5'a för denna härliga ide!

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av winmaan:

Skulle du kunna länka vilka kylflänsar du valt att använda/beställt samt en bild på hur kortet ser ut idag? Är väldigt intresserad av denna lösningen nämligen! Har själv två stycken XFX HD4890 Black Edition (gamla jag vet! ) som låter en heel del vid belastning och detta verka vara ett jäkligt roligt projekt. Hade dock velat göra något säkrare fäste, men utöver det så helklart en 5'a för denna härliga ide!

Yes, beställde två http://www.webhallen.com/hardvara/32119-zalman_vga_ram_heatsi... . Dock han jag inte hämta ut den så sket i det, hehe Verkar räcka med 8 kylflänsar i varje paket. Lycka till och tack!

Permalänk
Skrivet av puppisen:

Yes, beställde två http://www.webhallen.com/hardvara/32119-zalman_vga_ram_heatsi... . Dock han jag inte hämta ut den så sket i det, hehe Verkar räcka med 8 kylflänsar i varje paket. Lycka till och tack!

Dom kylflänsarna kör jag med på mina GTX 580 SOC och dom fungerar bra.

Skrivet av winmaan:

Skulle du kunna länka vilka kylflänsar du valt att använda/beställt samt en bild på hur kortet ser ut idag? Är väldigt intresserad av denna lösningen nämligen! Har själv två stycken XFX HD4890 Black Edition (gamla jag vet! ) som låter en heel del vid belastning och detta verka vara ett jäkligt roligt projekt. Hade dock velat göra något säkrare fäste, men utöver det så helklart en 5'a för denna härliga ide!

Jag tog en bit plåt från ett gammalt chassi som jag skar ut i lämplig storlek, sedan skar jag ut ett hål i den som blev lagom stor för blocket. Sedan kapade jag bort skruvfästena från originalfästet som fästes på det egentillverkade skruvfästet (går bra med epoxy, lödning Dyl.). Använde sedan originalskruvarna och bultarna till 620:n för att dra fast kylaren på GPU:n med mitt moddade fäste. Funderar på att lägga upp bilder senare.
Blev lite trångt med denna kylning till 3-Way SLi men det gick.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Dom kylflänsarna kör jag med på mina GTX 580 SOC och dom fungerar bra.

Jag tog en bit plåt från ett gammalt chassi som jag skar ut i lämplig storlek, sedan skar jag ut ett hål i den som blev lagom stor för blocket. Sedan kapade jag bort skruvfästena från originalfästet som fästes på det egentillverkade skruvfästet (går bra med epoxy, lödning Dyl.). Använde sedan originalskruvarna och bultarna till 620:n för att dra fast kylaren på GPU:n med mitt moddade fäste. Funderar på att lägga upp bilder senare.
Blev lite trångt med denna kylning till 3-Way SLi men det gick.

Det skulle vara riktigt intressant att se

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Skrivet av L0bbe:

Det skulle vara riktigt intressant att se

Här: http://www.sweclockers.com/galleri/8907-antec-620-gtx-580-soc

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |