Permalänk
Medlem

Får inget ljud i högtalarna!

Hej!
Byggde ihop min dator igår och allt funkar precis som det ska enda tills jag märkte att ljudet inte funkade.
Jag stoppade i drivrutin skivan från moderkortet då jag har inbyggt ljudkort och installerade allra senaste ljud drivrutinen.
Jag har ett 5.1 ljudsystem och det kommer bara ut ljud ur en av högtalarna och subwoofern. Jag gick in i 'Realtek HD audio manager' och ser att ljudet står på 'stereo' och jag ändrar då ljudet till 5.1 men då stängs ljudet av helt och hållet och då så ändrade jag tillbaka till stereo igen och då funkade inte det heller eller något av dom olika. Startar om datorn och när jag kommer in så låter ljudet bara i en högtalare som innan. Går in i 'Realtek HD audio manager' igen och så står den på 'stereo' precis som innan. Och ljudet försvinner helt för minsta lilla ljud ändrig man gör tills man startar om datorn. Jag har installerat om drivrutinerna och allt och sladdarna är kopplade helt rätt och jag har testat ljudet i flera olika datorer och det funkade t.o.m på min mobil.
Vad kan ha gått fel?

Datorn består av:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1363569/2012-01-13

Permalänk
Hedersmedlem

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.