LG M2350D-PC problem med ghosting (tror jag det kallas)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Sep 2009

LG M2350D-PC problem med ghosting (tror jag det kallas)

Jag har ett problem med den här monitorn när jag kopplar in den till min stationära dator. Jag har provat att koppla in en laptop med hdmi, PS2 med scart och Xbox 360 med hdmi utan att få de här problemen. När jag kopplar in min stationära dator är jag emellertid begränsad till att använda mig av en dvi d kabel till datorn. Anslutningen på monitorn är dock d-sub. När jag gör det ser det i alla fall konstigt ut, exempelvis blir det som två svagt synliga skuggor bakom ikonerna på skrivbordet och väldigt tydligt när man läser text.

Det är inte lika tydligt om jag sätter igång ett spel, men tittar man noga så syns det i alla fall. Vet inte om man ska kalla det för ghosting eller vad så det var svårt att söka på information om det.

Någon som vet vad man kan göra för att lösa det här? Är det värt att införskaffa en dvi d till hdmi kabel och testa det istället eller rentav köpa en ny likadan kabel som jag redan har? Eller är det helt enkelt så att det inte funkar så bra ihop med datorn? Det är värt att nämna också att jag inte upplever de här problemen när jag använder samma kabel till min vanliga datorskärm ihop med datorn.

Tacksam för all hjälp och idéer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Sep 2009

Problemet fixat. Skaffade såväl en DVI to VGA adapter till min d-sub kabel och en kabel med HDMI- och DVI-D-plug. Båda avlöste problemet så antar att kabeln var orsaken.