Problem att koppla in skärm med HDMI

Permalänk
Medlem

Problem att koppla in skärm med HDMI

Hej !

Jag försöker koppla in min 3D-skärm med HDMI (vilket tydligen krävs för att kunna aktivera 3D i skärmens menyer av någon anledning).
Dock uppstår problem.

Jag har en "gammal" HDMI sladd, men storleken på HDMI uttaget på mitt grafikkort (Ett KFA-2 GTX 570) matchar inte.
Grafikkortets uttag är mindre.
Då antar jag att det behövs någon sorts konverter mellan någon gammal och ny HDMI standard ?

Sedan har jag ett sådant där "gammalt" lite större HDMI uttag på datorn också, dock inte på grafikkortet utan på panelen från moderkortet.
Dock verkar det inte gå att koppla in där. Skärmen blir bara svart.
Är det någon inställning man kan ändra på för att få det uttaget att fungera eller fungerar det bara om man vill köra med den integrerade grafiken eller så ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Ditt grafikkort har en "mini-HDMI 1.4a connector" enligt deras hemsida: http://www.kfa2.com/gtx570.shtml
Därför behöver du en kabel med "mini-HDMI -> HDMI" kontakter eller om du fick med en hdmi adapter med ditt grafikkort så är det bara att koppla in en vanlig HDMI->HDMI kabel.
Har även för mig att det behöver vara en "High Speed" kabel för att du ska kunna använda dig av 3D.

Precis som du tror så skulle jag säga att HDMI Kontakten på moderkortet är till för om du använder dig av integrerad grafik i moderkortet/processorn. Men eftersom att du har ett GTX570 så kan dem förmodligen inte användas till skärmen.
Skulle nog satsa på en billig Deltaco kabel i valfri längd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseman85:

Ditt grafikkort har en "mini-HDMI 1.4a connector" enligt deras hemsida: http://www.kfa2.com/gtx570.shtml
Därför behöver du en kabel med "mini-HDMI -> HDMI" kontakter eller om du fick med en hdmi adapter med ditt grafikkort så är det bara att koppla in en vanlig HDMI->HDMI kabel.
Har även för mig att det behöver vara en "High Speed" kabel för att du ska kunna använda dig av 3D.

Precis som du tror så skulle jag säga att HDMI Kontakten på moderkortet är till för om du använder dig av integrerad grafik i moderkortet/processorn. Men eftersom att du har ett GTX570 så kan dem förmodligen inte användas till skärmen.
Skulle nog satsa på en billig Deltaco kabel i valfri längd.

Ok, tack för hjälpen !
Blir till att skaffa sig en adapter då, eller att rota bland allt som följde med datorn. När du säger det så har jag något svagt minne av någon liknande pryl.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.