Asus Rampage III Formula X-Fi MB2 problem

Permalänk

Asus Rampage III Formula X-Fi MB2 problem

Ja jag har enorma problem att få detta att fungera på mitt moderkort jär är info från loggen i Windows
"Det gick inte att skapa aktiveringskontext för C:\Program Files (x86)\Creative\Audio Device Selection Unicode\CTAudSeu.exe. Det finns ett fel i manifest- eller principfilen C:\Program Files (x86)\Creative\Audio Device Selection Unicode\CTAudSeu.exe på rad 2. Flera element av typen requestedPrivileges stöds inte i manifestet."

vad betyder detta vad kan jaggöra åt det?
har provat installera flera gånger, bla annat tagit ner från Asus hemsida samt kopierat från skivant till HDD och provat intallera det drån den HDD´n.
vad ska jag hitta på för att det ska fungera

mvh
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

nä vet inte vad som felar men jag får inte ljudkortet att fungera på moderkortet realtek drivaran går att installera men supreme X-fi 2 drivisarna fungerar inte eller snarare enheten fungerar inte, jag fattar inte hur nånting på ett moderkort för 2600:- inte fungerar hur fan man än gör, kan bara säga nästa moderkort blir inte ASUS det är ett som är säkert, nu måste jag köpa ett ljudkort för 1400:- för att få eax 5.0 o allt annat jag går miste om för att X-Fi delen på detta skitkort inte fungerar som den sak.
näe tummen ner för ASUS

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

hrrrmm
jag hade råkat flasha om mitt Formula till extreme därav vissa uppenbara problem som nu är åtgärdade då det är ett formula igen, så ajg hoppas att alla probelm jag haft löser sig nu.
Minnet som gav error i memtest gör det tyvärr nu också, men så är det.
så om nån moderator vill akn ni radera denna tråd helt.
ber om ursäkt för denna lite onödiga tråd

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]