Retired server blades for Warcraft på Ebay av Blizzard

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009

Retired server blades for Warcraft på Ebay av Blizzard

http://www.ebay.com/sch/blizzard*auction/m.html?_trkparms=65%...

Så vem budar? rätt snygga utseende mässigt, men hur dem presterar vet jag nadda om.
Handlar dock om en välgörenhet där 100% av vinsten utbetalas.
2000st ska finnas för auktion.

The perfect Valentine's Day gift for that special WoW enthusiast.

Consider yourself the ultimate WoW fan? Well, you might consider Blizzard's latest announcement in which the company reveals plans to auction off old server blades for charity.

"Following a recent upgrade of our World of Warcraft server hardware to improve your gameplay experience, we have decided to auction off the retired HP p-Class server blades and donate the proceeds to St. Jude Children’s Research Hospital," Blizzard said in the announcement.

"For a time, these servers were doorways into a universe of magic, mystery, and unlimited adventure. People vanquished mighty foes, they formed bonds of friendship, and some even found love in the game worlds that ran on these servers. If you listen closely on a starry night, you can still hear the ghosts of the past running through their circuit boards, recounting tales of epic conquest.

"Now you have the chance to own a very real piece of game history and help us support a good cause in the process. Blizzard Entertainment will donate 100% of the proceeds after auction expenses to St. Jude Children’s Research Hospital."

Each server has been preserved in a special case bearing the World of Warcraft logo and marked with the realm it was used to host, meaning interested parties can bid on the server connected to the realm of choice. Servers are also mounted along with a special plaque that reads:

Blizzard Entertainment has carefully preserved and archived our retired server blades, releasing only a limited number for a noble cause. To us, this server blade is more than just hardware: within the circuits and hard drive, a world of magic, adventure, and friendship thrived. From fishing in quiet lakes to defeating Arthas in Icecrown Citadel, this blade was home to thousands of immersive experiences across the world of Azeroth and beyond. We thank you for the safekeeping of this important part of history.

The plaque is also signed by the signatures of the WoW development team.

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Hagsätra
Registrerad
Nov 2009

Vad kan man göra med dem :D?.. hur stora är de?

Lite rolig souvenir för datorintresserade wow-spelare :P.

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Tror inte man kan använda dem. De är bara prydnad vad jag har förståt men jag kan såklart ha fel

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Råcksta
Registrerad
Feb 2008

Om jag har fattat det hela rätt så är det blad som har byts ut, det vill säga de fungerar nog inte.

i7 4770k + Corsair H100i | Asus Maximus VI Extreme | 16GB Vengeance LP@1600MHz | EVGA GTX 980 SC | Samsung 830 512GBx2 + Plextor M5 Pro 128GB | 750GB + 1,5TB + 3TB| NZXT H440 | Corsair AX850W | Asus VG278H+Samsung 2233rz | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G900 | Astro A50 G2 | Corsair SP2500 | Asus Xonar DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Blupparen:

Tror inte man kan använda dem. De är bara prydnad vad jag har förståt men jag kan såklart ha fel

Skrivet av kabex:

Om jag har fattat det hela rätt så är det blad som har byts ut, det vill säga de fungerar nog inte.

"Following a recent upgrade of our World of Warcraft server hardware to improve your gameplay experience, we have decided to auction off the retired HP p-Class server blades"

"Blizzard Entertainment has carefully preserved and archived our retired server blades"

Som det ser ut så är inte trasiga iaf, men who knows..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2008

Tråkigt att min server inte finns med...
Hade nog lagt ett bud annars.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av ari86:

står med i detaljerna att dem inte funkar "The blades are being sold as-is, non-working hardware, and any attempts to run the machine is up to the discretion of the bidder."

Nej, det står att de inte GARANTERAS fungera. Det krävs lite mer än bara själva bladservern för att använda dem, exempelvis en drive array och en network module, men med tanke på vad det är för servrar tvivlar jag på att de är döda. Har inte sett många blades brinna under alla mina år som nätverkstekniker.

Dyrt att faktiskt få dem att fungera däremot - en blade kör oftast med dubbla multimodefiber direkt in, alternativt fyra 1000-base TX.

Skrivet av Ludde551:

Vad kan man göra med dem :D?.. hur stora är de?

Lite rolig souvenir för datorintresserade wow-spelare :P.

De är 26,7 cm höga, 6 cm breda och 72 cm djupa. Antagligen dubbla 2,8 GHz Xeon-processorer med upp till 32 GB RAM, och de kan parallellkopplas med upp till åtta servrar per interconnect-rack.

Du kan inte göra någonting med en rackserver/bladserver om du inte OCKSÅ köper en network module samt en storage module. Det är en rackserver, alltså egentligen bara moderkort, minne och processorer. De har heller inte vanlig SATA eller PCIe-kontakter utan allt sådant läggs till via separata moduler vilket är ett krav för att flera servrar ska kunna ha tillgång till samma diskarrayer (vilket oftast är egna rackmoduler). Oftast kör de iSCSI mot en SAS-server.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.