Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

Amd vs Intel

Jag ska göra en matte uppgift som inne bär att göra en ordentlig presentation med diagram och jag undrar vad ni före drar för processor Amd eller intel?

Tack i förhand

Gått över till Linux på fulltid.
Det jag saknar på linux är photoshop och lightroom. Men det löser jag med darktable och gimp. Sen får man inte vara lika kräsen över spelen som släpps till linux om man vill spela. Om man säker sin standard så går det bra att köra linux

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Du kan väl lägga till en röstning i tråden?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

så nu har jag det

Det jag saknar på linux är photoshop och lightroom. Men det löser jag med darktable och gimp. Sen får man inte vara lika kräsen över spelen som släpps till linux om man vill spela. Om man säker sin standard så går det bra att köra linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Föredrar Intel i nuläget, men att knyta sig till ett märke av ren fåfänga är dumt.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Beror på budget och användningsområde, men Intel är det bästa valet i de flesta fall

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Prestandamässigt är Intel så långt före att det inte ens är kul att jämföra längre. Kan tilläggas att enbart Intel's forsknings- och utvecklingsbudget är högre än hela AMD's (inklusive Radeon-delen) omsättning.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

själv föredrog jag amd innan bulldozer kom för att man kunde bygga en billig speldator med dom men nu ligger intel riktigt bra processorn som amds bästa låg på men jag skulle inte falla in i att bygga en dator med bulldozer för att alla problem den har det var tråkigt att den inte vart bra. Skulle varit bra att intel skulle få någon motstånd