Är detta tillräckligt med fel för o kunna returnera mitt ram? [Film]

Permalänk

Är detta tillräckligt med fel för o kunna returnera mitt ram? [Film]

Hej,
Jag har varit aktiv tidigare angående mina ram-minnen, där jag köpte ett 3x4GB kit och ett 1x4gb löst efter, och dom ville inte fungera så bra tillsammans, och jag trodde de hade med kittet o göra...
Jag har börjat få random bluescreens nu och massa konstiga fel o gjorde ett memtest idag...
Felen bara dröser in när jag har mitt 1x4 minne i... medan 3x4 kittet funkar felfritt.
Tror detta räcker för o skicka in ramet va?

Där körde jag alla 4 i, men det är solostickan som framkallar problemen, felen finns även på test 3 osv..

Reparerar dom ens minnesmoduler eller skickar dom bara en ny?

Permalänk

Du ska inte ha minsta fel alls i memtest. reklamera direkt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Okej, tack
Detta förklarar varför datorn betett sig konstigt från dag ett... tänkte att grejerna var nya o inte skulle vara pajja från början, men så fel man kan ha

Permalänk

Hur är det föresten om du enbart har den ensamköpta minnet inne? samma fel då?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Testa bara med 1x4 stickan i och kör testet.

När man kör med 4 stickor så sätter man minnes kontrollern i mer stress. Och systemet kan då bli mer instabilt, om inte man ökar volten på själva minnes kontrollern.
Blanda dock inte ihop minnes kontroller volten med själva minnets volt.
Minnes kontrollern brukar normalt heta IMC, QPI eller VTT

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

"Felen bara dröser in när jag har mitt 1x4 minne i... medan 3x4 kittet funkar felfritt."

Redan testat, även testat 1x4 stickan i olika platser, samma fel

Hur vet jag vad som är serialnumber på stickan? Har två olika nummer, ett 6siffrigt(270xxx) och ett 9siffrigt(114616xxx)...
Sen produktnumret som är CMZblabla antar jag..