Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

Överklockning, amd athlon II X4 640

Hej

är rätt ny innom området av överklockning, har börjat småpilla på min processor och ser om jag kan skrämma upp den lite till, kör den på 3.2ghz idagsläget, är en början bara, men tänkte kolla kring temperaturer, allt är stabilt nu känns det som, kört stresstester med prime95, och processorn ligger på ca 50 grader då, det är väll innom accepterande gränser för den processorn??

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.7Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av tethir:

Hej

är rätt ny innom området av överklockning, har börjat småpilla på min processor och ser om jag kan skrämma upp den lite till, kör den på 3.2ghz idagsläget, är en början bara, men tänkte kolla kring temperaturer, allt är stabilt nu känns det som, kört stresstester med prime95, och processorn ligger på ca 50 grader då, det är väll innom accepterande gränser för den processorn??

att hålla sig under 60C är väl alltid bra under överclockning. titta på yotube, där finns det nog några som överclockat sina 640 athlon

| 2600k | Z77 Asrock Extreme4-M | 16GB 2133 MHz Corsair | EVGA 980 SC |
| Be quiet! L8 630W | R3-chassi | Samsung+OCZ SSD | 2TB Lagring | OS Win7 |