E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Jo men vi ligger på plats 7 och det är inte dåligt.
Vårt mål bör vara att få 1000 invånare. Då kommer vi ligga på topp om några veckor.

Precis, tror det är lättare att få nya invånare när vi har en region, om vi förlorar denna nu kan det bli svårare att locka till sig nya spelare.
Vi får hoppas på att vi kan hålla regionen. Vi bör nog även starta ett RW i Svealand eller så för att draina dom.

Exakt tror inte heller det blir lika många som vill hoppa med i striden om man inte har något att börja med...Ja vi har verkligen inte råd att förlora mer land än vi redan har gjort. jä.. Litauer!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

två dagar sen joinar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

två dagar sen joinar jag

Härligt det behövs verkligen!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

två dagar sen joinar jag

Bara att skicka PM till mig in-game om du har frågor, nickar Attax

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Bara att skicka PM till mig in-game om du har frågor, nickar Attax

gick tydligen att lira ifrån s2an så regiatrerar nu.
försten citerar tar jag som reff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

gick tydligen att lira ifrån s2an så regiatrerar nu.
försten citerar tar jag som reff

In på ircen efter du har registrerat dig så får du hjälp med allt du behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

In på ircen efter du har registrerat dig så får du hjälp med allt du behöver.

irc på mobilen... hmm kanske går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

irc på mobilen... hmm kanske går

Har ett program på mobilen som heter Mango. Med den går det att joina irc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Har ett program på mobilen som heter Mango. Med den går det att joina irc.

okej perfekt. id osv på irc? registrerat nu och jobbat och trännat, nu gör man?

Permalänk

Är det en bra idé att låna för att starta ett företag?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

hmmpff det med att joina irc va inte lätt inte på mobilen iallafall. all info till servern pl0xz

Permalänk
Medlem

Nya spelare läs här för liten liten guide: http://e-sim.org/article.html?id=18074

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Är det en bra idé att låna för att starta ett företag?

Ja men är svårt för nya spelare att få lån eftersom att man inte kan vara säker på om de fortsätter spela osv.

Skrivet av Wully:

hmmpff det med att joina irc va inte lätt inte på mobilen iallafall. all info till servern pl0xz

Server: irc.rizon.net
Port: 7000
Kanal: #sim.SWE

Permalänk
Medlem

Det e gött vad mycket nya som joinar! Från rankade ~15 för nån vecka sen i antal spelare till 7a nu idag Fortsätter vi så här kommer vi ju vara starka nog att slå ut litauerna inom kort!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Uldrer:

Det e gött vad mycket nya som joinar! Från rankade ~15 för nån vecka sen i antal spelare till 7a nu idag Fortsätter vi så här kommer vi ju vara starka nog att slå ut litauerna inom kort!

Kommer ihåg i början av spelet låg vi på 90 invånare
Och innan vi började få in spelare denna vecka låg vi på runt 24 plats eller så.
Så vi har ökat grymt mycket men måste fortsätta öka för att ha en chans mot Litauen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uldrer:

Det e gött vad mycket nya som joinar! Från rankade ~15 för nån vecka sen i antal spelare till 7a nu idag Fortsätter vi så här kommer vi ju vara starka nog att slå ut litauerna inom kort!

Jag det ser onekligen ut som att den Svenska gameing comunityn på e-sim kan komma att formligen explodera. Jag kan även stolt meddela att Svenska staten för första gången har fått en gamer på sim refflänk.

En prins är således född till Sweden Org (som är statens gubbe/organisation i spelet). Sjukt men sant staten har en egen fungerande refflänk. http://e-sim.org/lan.14003/

Jag trodde inte det skulle fungera men vår gemensamma nya baby verkar må aldeles utmärkt och lvlar fort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Kommer ihåg i början av spelet låg vi på 90 invånare
Och innan vi började få in spelare denna vecka låg vi på runt 24 plats eller så.
Så vi har ökat grymt mycket men måste fortsätta öka för att ha en chans mot Litauen.

Yes! Tror att svenska gamers är mer reliable också när de väl startat, vi brukar ju ligga i topp bland länderna i online-spel så är lite förvånande att så få faktiskt spelade e-sim tidigare. Nu blir det bättring iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Kommer ihåg i början av spelet låg vi på 90 invånare
Och innan vi började få in spelare denna vecka låg vi på runt 24 plats eller så.
Så vi har ökat grymt mycket men måste fortsätta öka för att ha en chans mot Litauen.

Skrivet av Greven1:

Jag det ser onekligen ut som att den Svenska gameing comunityn på e-sim kan komma att formligen explodera. Jag kan även stolt meddela att Svenska staten för första gången har fått en gamer på sim refflänk.

En prins är således född till Sweden Org (som är statens gubbe/organisation i spelet). Sjukt men sant staten har en egen fungerande refflänk. http://e-sim.org/lan.14003/

Jag trodde inte det skulle fungera men vår gemensamma nya baby verkar må aldeles utmärkt och lvlar fort.

Haha asbra ju, finns ju ingen anleding att inte starta med reflänk egentligen eftersom man tjänar guld på det plus att man då ger staten en gratis inkomst om man spelar bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Kommer ihåg i början av spelet låg vi på 90 invånare
Och innan vi började få in spelare denna vecka låg vi på runt 24 plats eller så.
Så vi har ökat grymt mycket men måste fortsätta öka för att ha en chans mot Litauen.

Nu ska vi komma ihåg att de Polen med mera inte låg på 1400 då(?), så jag skulle gissa på att kvoten var relativ jämn mot för en vecka sen.
Men nu, då jävlar
Vi ska komma ihåg att säkert ett 100 - tal har slutat under tiden, så antalet nya denna vecka är lite större än vad statistiken säger.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Nu ska vi komma ihåg att de Polen med mera inte låg på 1400 då(?), så jag skulle gissa på att kvoten var relativ jämn mot för en vecka sen.
Men nu, då jävlar
Vi ska komma ihåg att säkert ett 100 - tal har slutat under tiden, så antalet nya denna vecka är lite större än vad statistiken säger.

Sant det, grymt att vi ökat med ett tiotal nya invånare dagligen, då märker vi inte av förlusten av alla inaktiva lika mycket

Permalänk
Medlem

Jaha den nya alliansen har presenterats nu, något oväntat som presenterades?
Jag tyckte det lät som att de själva inte ville ockupera ett annat land då de sa att de var "Anti empire"

Nya spelare, en mer fördjupande guide: http://e-sim.org/article.html?id=18551

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Jaha den nya alliansen har presenterats nu, något oväntat som presenterades?
Jag tyckte det lät som att de själva inte ville ockupera ett annat land då de sa att de var "Anti empire"

Nya spelare, en mer fördjupande guide: http://e-sim.org/article.html?id=18551

Mja, de är väl för att befria dem som redan är ockuperade antar jag. Men de är ju emot Litauerna också så de är ju bara positivt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Uldrer:

Mja, de är väl för att befria dem som redan är ockuperade antar jag. Men de är ju emot Litauerna också så de är ju bara positivt

Jovisst, en del av våra vänner finns ju där, och ja att de är emot Alpha är ju bra.
Aldrig att jag är med i samma allians som de fega hararna Polen, inte sålänge deras NAP varar iaf.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Achievements: 4 of 58

Rank (Sweden): 271 of 646

Verkar Inte vara så många aktiva svenskar?

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Achievements: 4 of 58

Rank (Sweden): 271 of 646

Verkar Inte vara så många aktiva svenskar?

Nja vi har ju ökat senaste dagarna och 646 är inte lite, vi ligger på 7 plats.
Men siffran kommer minska närmaste dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Nja vi har ju ökat senaste dagarna och 646 är inte lite, vi ligger på 7 plats.
Men siffran kommer minska närmaste dagarna.

Min poäng är att jag hoppade till plats 271 med 4 achievements och jag reggade mig igår vad fasen gör resten av de 375?

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Min poäng är att jag hoppade till plats 271 med 4 achievements och jag reggade mig igår vad fasen gör resten av de 375?

Resten är 1-2 dagar gamla Så dom kommer också öka.
Men 100 av dom kommer nog sluta spela. Så därför måste vi fortsätta sprida spelet och få fler invånare, endast då kan vi få ut Litauen ur Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Resten är 1-2 dagar gamla Så dom kommer också öka.
Men 100 av dom kommer nog sluta spela. Så därför måste vi fortsätta sprida spelet och få fler invånare, endast då kan vi få ut Litauen ur Sverige

Ojojoj, 650 nu, trodde fan inte detta
Mycket möjligt att detta tillslut balanseras på + - 500 pers. Men troligen mindre, det brukar kunna falla ganska bra. Hur mycket föll det för Portugal id eras boom måntro?

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Ojojoj, 650 nu, trodde fan inte detta
Mycket möjligt att detta tillslut balanseras på + - 500 pers. Men troligen mindre, det brukar kunna falla ganska bra. Hur mycket föll det för Portugal id eras boom måntro?

Portugal har kommit upp till 1200 invånare 2 gånger. Och just nu ligger dom på 600 invånare stabilt.
Gissar på att vi faller till 500 som du sa. Men fortsätter det som det gjort dom här dagarna så kommer det nog öka.

Permalänk
Medlem

Grabbar, norrland ser ut att bli övertagna av litauen :S

Vi behöver mer "Fresh-Blood" åt sveriges vägnar

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD