Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2012

Använda 46" TV som extern skärm

Hejsan, jag har nylingen införskaffat mig en Macbook Pro 15" Early 2011 samt en iphone med icloud och tanken är att kunna visa upp bilder via bildström på en större monitor genom macbook'en.
Har även köpt en mini-display till HDMI adapter för att jag vill kunna visa upp bilder från min dator på den större teven vilken är en Toshiba 46 LED. Dock så testade jag alla 4 HDMI ingångar på teven å böt kanal, men datorn fick ingen koppling till teven. Första tanken var att adaptern kunde vara trasig, men när jag väl däremot testade samma sak på min lite mindre 23" teve med endast en HDMI ingång så fick den upp bilden utan några problem.
Min tanke är att den kanske inte kan visa upp på den uppskalningen? (verkar dock orimligt)
Eller att man måste skaffa en annan typ av adapter till själva tevens PC-ingång?

Skulle bli glad för all form av respons, hoppas ni kan hjälpa mig!
Tack på förhand!
Mvh David

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Det var ett underligt problem du hade hittat, vanligtvis ska det räcka med att du sätter i adaptern i datorn och sedan en hdmi kabel mellan den och valfri port på tvn. Sedan när du byter kanal till rätt hdmi-port (d.v.s den du har anslutit till) ska Macbooken automatiskt aktivera den som sekundärskärm.

Händer det absolut ingenting när du växlar kanal? Eller kommer du så långt så att macens skärm blir blå/blinkar blått?

Äpple MBP 15 Touch Bar Fönster 4790k - 16GB - GTX 980 SLI Pingvin HP N54L