Gulbruna fläckar på min plasma, hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011

Gulbruna fläckar på min plasma, hjälp!

Tjena!

Jag köpte en plasma innan nyår och blev väldigt nöjd. Jag har varit noggrann med att inte låta tvn stå med stillastående bild för länge, jag har inte använt den som datorskärm och jag har inte slängt den i golvet upp-och-ner. Men i morse när jag skulle spela på den så märkte jag ett gulbrunt "streck" på skärmen. Kanske 1cm tjockt och några cm långt. Jag blev lite chockad så jag satte igång tvns skärmtvätt som finns och då försvann den efter ungefär 10-20 minuter. Men sen någon timme senare så märkte jag på nytt; två små prickar, gulbruna, på en varsin sida av skärmen och detta skrämde mig en aning... Vad gör jag fel? Lät jag inte skärmtvätten vara igång tillräckligt länge? Eller håller min tv på att dö? Den är bara lite mer än 1 månad gammal... Plasma är jag okunnig om, men älskar verkligen tvn, så lite hjälp skulle vara toppen!

Min tv förresten är en: http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151...

Tack på förhand!
Mvh, Alexander

Smått galen f.d. admin för SpelClockers och SweClockers Mumble.
Tillfälliga spel: PUBG, League of Legends, Arma och även div. singelplayers.

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | EVGA GTX 1080 Ti FTW3 @ Stock | Corsair Vengeance RGB 32GB @ 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 280mm | HUE+ & AER RGB 120mm/140mm | Acer Predator XB271HU & BenQ XL2420T 120Hz | Logitech G933, G900 & G810 | Windows 10 Pro