Permalänk
Medlem

klockning gtx 470

core v: 1087
core clock: 875
shader clock: 1750
memory clock: 2000

97% load=45 grader efter typ 10 minuter? har visserligen vattenkylning men ändå, verkar ganska svalt för ett 470 som låg på 86 i load på normalklock med orginalkylare

kan dock säga att det märks på cpun som helt plötsligt har en idle temp på mellan 45-50 grader (oklockad)

lite onödig tråd kanske men jag kan typ inget om klockning och detta låter svaaalt!

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av (Ulven):

core v: 1087
core clock: 875
shader clock: 1750
memory clock: 2000

97% load=45 grader efter typ 10 minuter? har visserligen vattenkylning men ändå, verkar ganska svalt för ett 470 som låg på 86 i load på normalklock med orginalkylare

kan dock säga att det märks på cpun som helt plötsligt har en idle temp på mellan 45-50 grader (oklockad)

lite onödig tråd kanske men jag kan typ inget om klockning och detta låter svaaalt!

Du måste vänta längre, jag har en 240 rad på mitt 480 och efter tio minuter har jag ungefär samma temp som du, efter två timmar av furmark däremot så har jag kanske 60 grader, så 10 minuter är helt enkelt inte tillräckligt länge för att hitta den faktiska temperaturen, din vätska bestämmer ju hur kalla dina komponenter är, och den värms gradvis upp ju längre den är i kontakt med den varma kärnan. Till slut når den en punkt där fläktarna kan hålla kvar den, och det är den temperaturen som är viktig

Permalänk
Medlem

den får stå på ett tag då, borde bli ganska varmt då min gpu och cpu delar på en 280 EK coolstream.....

jag tror inte cpu´n kommer tillåta någon märkvärdig klockning utan en kylare till iallafall

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling