Kommer inte åt mina filer i datorn via tv'n (smart tv)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2011

Kommer inte åt mina filer i datorn via tv'n (smart tv)

Hej. Har precis köpt en "Smart TV" (samsung 37UD5000) den är nätverkskompatibel och allt vad det innebär. Jag har kopplat in nätverkskabeln från tv'n till routern och i sin tur är min dator kopplad trådlås till routern alltså det är samma nätverk. Jag kommer åt routern och internet via tv'n men när jag ska kolla filerna i datorn (har delat ut diverse mappar) så säger tv'n bara att åtgärden inte kan slutföras. Men den säger inte det när jag går in i routern... Alla tips och hjälp hade uppskatats!

| MB: ASUS MAXIMUS VI GENE | CPU: Intel Core i5-4670K -> Corsair Cooling Hydro Series H60 v2 | GPU: Gigabyte GeForce GTX780 3GB | RAM: Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | PSU:CoolerMaster Thunder 600 W | Chassi: BitFenix Phenom Micro-ATX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Mar 2008

har du windows 7 så aktivera "Hemgruppen" det löste en hel del för mig

| Temjin TJ08-E | i5 3570K@ 4,8GHz | EKWB Water cooling |
| GIGABYTE Sniper M3 | MSI GTX1070 ARMOR oc |
| 16Gb Corsair Dominator Platinum 1600MHz |
| WD Geen x2 raid 0 | Cooler Master Silent Pro M700 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2011

Tydligen så hade inte tv'n tillåten åtkomst till mediaenheten, ändrade det så löste det sig...

| MB: ASUS MAXIMUS VI GENE | CPU: Intel Core i5-4670K -> Corsair Cooling Hydro Series H60 v2 | GPU: Gigabyte GeForce GTX780 3GB | RAM: Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | PSU:CoolerMaster Thunder 600 W | Chassi: BitFenix Phenom Micro-ATX |